پزشکیان:
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1403/05/31 14:41
شناسه : 408937

رئیس جمهور کشورمان گفت: آنچه که امروز در این زمان به آن احتیاج داریم وحدت و انسجام داخلی است.




به گزارش خبرنگار پارلمانی شاخه سبز - مسعود پزشکیان در نشست علنی نوبت مجلس شورای اسلامی در جریان دفاع از وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم بیان کرد: آنچه که امروز در این زمان به آن احتیاج داریم وحدت و انسجام داخلی است، قطعا این وحدت و انسجام به این معنا نیست که هر کدام از ما سلایق و دیدگاه‌ها و باورهای خودمان برگردیم اما در چشم انداز و سیاست‌های کلی و قانون برنامه به یک زبان مشترک برسیم.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: تا زمانی که خودمان هستیم می‌توانیم هر حرفی را بزنیم اما زمانی که به چشم‌انداز و سیاست‌های کلی و قانون برنامه عمل کنیم دیگر نمی‌توانیم سلایق خودمان را مداخله دهیم، همه عزیزانی که امروز من به عنوان وزیر معرفی کرده‌ام این پیمان را بسته‌ایم که در رابطه با چشم‌انداز و سیاست‌ و قانون برنامه هم‌قسم خواهیم شد و تلاش خواهیم کرد آن را عملیاتی و اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه امیدوارم این میثاق را نیز با شما نمایندگان داشته باشیم، افزود: شما ما را بر اساس این چهارچوب ارزیابی، سوال و پیگیری کنید، برمی‌گردم به باور به اعتقادم چون خیلی وقت ها سعی کردم بر اساس باورها و اعتقاهایم از نظر علمی و اعتقادی بایستم. پیمانی که بسته بودیم، با وفاق جلو بیاییم، همین عزیزانی که اینجا می بینید نشان از تعهد و پایبندی بنده به آن پیمان است. عزیزانی که به عنان کاندید معرفی شدند از یک دسته جناح و گروه نیستند بلکه مجموعه‌ای از سلایق، نظرها و جناح‌ها و دسته‌ها می‌باشند.

پزشکیان عنوان کرد: اما در یک اصل با هم مشترکیم که آن چشم‌انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه است و و متعهدیم که آن را اجرا کنیم و قول می‌دهیم که روی آن خواهیم ایستاد و به حرفی که می زنیم، پایبندم، وعده می‌دهیم و روی وعده خود خواهیم ایستاد.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: با شما نمایندگان جلسه گذاشتیم، حرف زدیم و پیمان بستیم و قول دادیم با شما تعامل کنیم،حتما با شما تعامل خواهیم کرد، حتما تلاش خواهیم کرد که با مشورت شما، کارشناسان و متخصصین برای این مملکت در جهت اجرای این قانون تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی می گویم قول می دهم و این پیمان را می‌بندم؛ این پیمان دو طرفه است، پیمان یک طرفه نمی‌تواند بسته شود. ما روی این اصول ایستاده‌ایم، کمک‌مان کنید تا بتوانیم بر روی این اصول کار را ادامه دهیم، اجازه دهید که سلایق مختلف با هم بتوانیم در آن چشم‌انداز و چهارچوب با هم کار کنیم، اگر قرار باشد بگوییم با هم پیمان می بندیم ولی خب شما که در گذشته این کار را کردید، کنار بروید ، گذشته را نگاه کنیم باید با هم دعوا کنیم.

پزشکیان با بیان اینکه اولین کاری که پیامبر (ص) در مدینه انجام داد برادری میان قبایل بود، گفت: وحدت و انسجام ما از نماز و روزه ما بالاتر است، نماز را برای وحدت می خوانیم، وقتی در نماز می گوییم صراط مستقیم، از دیدگاه من نماز برای اقامه است نه برای خواندن، اگر چنگ به ریسمان خدا بزنیم به صراط مستقیم هدایت می‌شویم، همه با هم باید پیمان ببندیم و به آن ریسمان خدا چنگ بزنیم و مطمئن باشید همه ما عیب داریم، همه نقص داریم، اگر قرار باشد از هم دفاع کنیم، من شما را نقد کنیم و شما من را هیچ کدام کوتاه نمی آییم.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: در حضور متقی واقعی کشت و حاصل یک جامعه به هلاکت نمی‌رسد، از بین نمی‌رود، مزرعه یک جامعه در حضور متقی بی آب باقی نمی ماند، جامعه مشکل دارد، فقر، دزدی، خیانت، تبعیض، بی‌عدالتی وجود دارد، در خانه‌هایتان قایم شوید، بروید اختلافاتتان را حل کنید. چگونه؟ هر کدام از ما اگر هنر داریم به عیب خود بپردازیم قبل از اینکه به عیب دیگری بپردازیم، حل اختلاف این نیست که طرف مقابل را محکوم کنیم که تو قبول کن، سر خم کند و هر چه که من گفتم درست است، طرف مقابل همه چیزش درست است و طرف مقابل همه چیزش غلط است، به این شکل نمی توان وحدت کرد.

وی افزود: من به عنوان فردی که در این مملکت بزرگ شده‌ام و زندگی کرده‌ام باید خود را نقد کنم چرا در حضور من در دانشگاه و مدرسه و بیمارستان مشکل ایجاد شد، مقصر من بودم که می‌توانستم حل کنم که نکردم، به زمین و زمان می‌توانم گره بزنم که مشکل دیگرانند و من مشکل نیستم، ولی من مشکلم، ما مشکلیم، ما اگر دست به دست هم دهیم می‌توانیم قدرت و عزت را به مملکت برگرداند.

پزشکیان بیان کرد: در جبهه نه کسی درجه و عنوان داشت و نه دعوایی که ما داریم، داشت. رقابت برای جنگیدن، شهید شدن، برخط بودن و فداکاری و ایثار بود. همه برای اینها رقابت می کردیم. می‌خواهیم مشکل مملکت را حل کنیم در بحران اقتصادی و مدیریت باید بر آن اساس رقابت کنیم نه طعنه بزنیم و تخریب کنیم. راه نجات ما وحدت و انسجام، وفاق و همدلی است. شما حق دارید که نظر بدهید، ما نظر شما را روی چشممان می‌گذاریم.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید