امیرعبداللهیان:
گروه: سیاسی / رهبری
تاریخ : 1398/07/15 15:55
شناسه : 209518

آفریقایی سابق وزارت امور خارجه می‌گوید: از اولین توصیه‌های رهبر انقلاب که توسط سردار سلیمانی به بشار اسد ابلاغ شد، این بود که می‌روید به ایشان می‌گویید مردم سوریه خط قرمز ما هستند.

ویژه‌نامه مسیر که به‌تازگی از سوی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای منتشر شده است، دربرگیرنده ناگفته‌هایی از نقش رهبر معظّم انقلاب در پیشبرد جبهه مقاومت است.
 
در این ویژه‌نامه، گفت‌وگوهایی با حجّت‌الاسلام والمسلمین سیّد حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و نیز چهره‌هایی چون علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل و حسین امیرعبداللهیان معاون عربی ـ آفریقایی سابق وزارت امور خارجه انجام شده است.
 
در بخشی از این ویژه‌نامه که روزنامه فرهیختگان در شماره امروز خود منتشر کرده است، حسین امیرعبداللهیان برای نخستین بار، از هشدار رهبر انقلاب به بشار اسد در آغاز بحران سوریه، پرده‌برداری می‌کند.
 
امیرعبداللهیان می‌گوید: «توجه رهبر انقلاب تنها به سطوح راهبردی و کلان منطقه معطوف نبود. ایشان در واقع دغدغه ملّت و مردم سوریه را داشتند. وقتی بحران سوریه در سال 2001 میلادی شروع شد، از اولین توصیه‌های رهبر انقلاب به آقای بشار اسد که توسط سردار سلیمانی به ایشان ابلاغ شد، این بود که می‌روید به آقای بشار اسد می‌گویید مردم خط قرمز ما هستند. اگر چنین اتفاقی بخواهد در سوریه بی‌افتد و نسبت به کشتار مردم بی‌تفاوت باشید،‌ روی حمایت ما حساب نکنید.
 
شما ببینید در زمانی که از نظر راهبردی و سطح کلان، اهمیت مسأله سوریه برای ما بسیار بالا بود، امّا در نیّت و فکر حضرت آقا، کشته‌شدن یک مظلوم در سوریه، خط قرمزی است که سردار سلیمانی باید برود و به آقای بشار اسد بگوید».
 

پاسخی بگذارید