تاریخ : 1398/07/15 16:18
شناسه : 209520
منابع ما ابراز نگرانی بابت امنیت عراق نداشته‌اند
ذوالفقاری درباره وضعیت امنیت عراق خاطرنشان کرد: دولت عراق، ستاد اربعین ما در عراق و ستاد کل نیروهای مسلح منبع ما برای ارزیابی وضعیت امنیت عراق هستند که هیچ کدام از این مراجع ابراز نگرانی بابت امنیت عراق نداشته اند. به خاطر مسایل امنیتی در ورودی برخی شهرها مثل نجف زوار معطل شدند، اما با پیگیری های انجام شده، مشکل حل شد.
وی تاکید کرد: تا این لحظه از سوی تروریست ها یا معترضان در عراق به شکل مستقیم برای زوار ما هیچ مشکلی بوجود نیامده است.
ذوالفقاری همچنین درباره دلایل تاخیر بازگشایی مرز خسروی و آخرین وضعیت این مرز خاطرنشان کرد: مرز خسروی مشکل نداشت، آنچه مشکل درست کرد، کنترل های امنیتی در بغداد و مشکل تردد زوار در داخل عراق بود. طرف عراقی اعلام کرده بود از جمعه شرایط برای تردد زوار فراهم می شود و مسیر دیگری برای تردد زوار در داخل عراق انتخاب شد و برای بررسی مسیر جدید، یکی دو روز معطلی ایجاد شد. در حال حاضر مرز خسروی از ساعت ۷:۳۰ تا ساعت ۱۶ برای عبور زائران فعال است.

  
لاریجانی: درباره یارانه‌ها و سوخت تصمیمی نگرفته‌ایم


رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که مجلس هنوز تصمیمی برای تغییر وضعیت یارانه‌ها نگرفته است گفت که بررسی‌ها در این زمینه تا زمان رسیدگی به بودجه سال آینده ادامه خواهند داشت.
علی لاریجانی در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه غیر علنی مجلس درباره موضوع یارانه‌ها گفت: کار نسبتا تحقیقاتی موسعی با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان برنامه و بودجه و مراکز دیگری در دولت که می‌توانستند اطلاعات مفیدی بدهند و وزارت‌خانه‌های مربوطه صورت گرفته تا اول تصویری از موضوع روشن شود.
وی افزود:‌ در رسانه‌ها اعداد و ارقام مختلفی در خصوص میزان یارانه‌ها مطرح می‌شود؛ این که یارانه بنزین و سوخت چقدر است، چقدر مربوط به سهم خانوار و یا حمل و نقل و صنعت و تولید است. به هر حال این تصویر باید روشن می‌شد زیرا تصمیم گیری در این باره یک خط نیست وقتی تصمیمی می‌خواهد گرفته شود باید مراقبت شود به خانوارها صدمه وارد نشود و به تولید هم لطمه نخورد. به نظر من تصویر نسبتا واضحی ارائه شد.
رئیس مجلس ادامه داد: مهم این است که در مورد راه حل‌ها نظرات مختلف است؛ الان بنا نیست مجلس تصمیمی فوری بگیرد؛ زیرا ما برای این کار فرصت داریم و بناست برای بودجه سال آینده بررسی‌ها کامل‌تر شود. من هم این موضوع را به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع دادم تا با کمیسیون‌های مختلف بحث کنند. مهم این است همه بدانند اراده مجلس بر این است که به هیچ وجه نباید به مردم فشار بیاید و اگر تغییری بخواهد اتفاق بیفتد باید کاملا هدایت شده و به نفع طبقات پایین باشد.
وی ادامه داد: یکی از راه‌ها این است که سهمیه‌های سوخت به اندازه‌ای باشد که الان هست؛ یعنی نرخ آن همین باشد راه‌های بدیل دیگری هم مطرح است. ما روی راه حل تصمیم نگرفتیم. بحث‌ها دارد پخته‌تر می‌شود. دولت هم مسائلی دارد که در بودجه مطرح می‌شود.
لاریجانی در پاسخ به سوال ایسنا درباره‌ی تصمیم گیری در مورد اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در جلسه هماهنگی اقتصادی سران قوا تصریح کرد:‌ یکی از موضوعاتی که در اصلاح ساختار بودجه رهبری معظم راجع به آن دستور دادند که بحث شود همین است. ولی هنوز تصمیم قاطعی گرفته نشده و اگر تصمیمی بگیریم آن را اعلام می‌کنیم.
وی درباره‌ی تاثیر یارانه‌های پنهان و آشکار در بودجه سال آینده نیز گفت: بحث‌هایی را سازمان برنامه و بودجه و دوستان ما در مجلس روی آن کار کردند که یارانه پنهان را نمی‌شود یک باره همه را حذف کرد؛ بلکه باید تدریجی در این زمینه باشد. بنابراین بحث شده ولی این که اصلاحش چگونه باشد نظرات مختلف است. اکثرا نظر به این سمت است که اگر بخواهد تصحیحی انجام شود تدریجی باشد.


روستاییان به بیمه بیش‌تر توجه کنند
ربیعی با اشاره به تلاش های دولت برای گسترش زندگی روستایی از جنبه اقتصادی و توسعه خدمات بهداشت و درمان و آموزش، آی تی، ارتباطات و اطلاعات، افزایش رفاه و گسترش بیمه و تسهیلات و ایجاد اشتغال‌های خرد محلی در کنار دامداری و کشاورزی گفت: معتقد هستیم خدمت به روستا و فقر زدایی برنامه بلند مدتی است که باید تلاش بیش تری در راستای آن صورت بگیرد.
وی گفت: سهم اشتغال روستاییان از اشتغال خرد ۲۵ در صد افزایش پیدا کرده است. ۱۴۰ هزار شغل از مجموع شغل های ایجاد شده مربوط به روستاییان بوده است ، همین‌جا از مقام مهظم رهبری برای پولی که از صندوق ذخیره ملی به دولت اختصاص دادند جهت این موضوع تشکر می‌کنم.
سخنگوی دولت گفت: ۸۴/. آب آشامیدنی سالم داریم. تمام خانواده های بالای ده خانوار به غیر از مناطق صعب العبور گاز کشی و برق کشی شده اند. صد در صد مراکز بهداشت تحت پوشش قرار گرفته‌اند. ۹۰/. از روستاییان از بیمه سلامت مجانی استفاده می کنند. بیمه اجتماعی روستاییان ۲۵/. را شامل شده است. همینجا از همه روستاییان دعوت می‌کنم به این بیمه بیش‌تر توجه کنند .


نتانیاهو  نگران یک حمله گسترده از سوی ایران است
منابع بلند پایه اسرائیلی بر این عقیده اند که سه رهبر اصلی اداره کننده خط مخالف با ایران در سالهای اخیر، درگیر بحرانهای داخلی سختی هستند: رئیس جمهور آمریکا درگیر موضوع فساد جدید او در رابطه با اوکراین است؛ وکلای بنیامین نتانیاهو برای اولین بار در چهارشنبه گذشته در جلسه شنود لیست اتهاماتی که متوجه اوست، حاضر شدند و ولی عهد سعودی، غرق در ورطه ای است که با مرگ پیچیده نگهبان شخصی اش ایجاد شده است.
زهير أندراوس در رأي اليوم نوشت: منابع بلند پایه اسرائیلی بر این عقیده اند که سه رهبر اصلی اداره کننده خط مخالف با ایران در سالهای اخیر، درگیر بحرانهای داخلی سختی هستند: رئیس جمهور آمریکا درگیر موضوع فساد جدید او در رابطه با اوکراین است؛ وکلای بنیامین نتانیاهو برای اولین بار در چهارشنبه گذشته در جلسه شنود لیست اتهاماتی که متوجه اوست، حاضر شدند و ولی عهد سعودی، غرق در ورطه ای است که با مرگ پیچیده نگهبان شخصی اش ایجاد شده است. علاوه بر اینکه رسیدن سالروز ترور جمال خاشقچی نیز بر انتقادات بین المللی علیه عربستان سعودی، می افزاید.
»، در ادامه این مطلب آمده است: این منابع که خاورشناس عبری، د. تسفی بارئیل از انها نقل می کند، ادامه می دهند: در مقابل، رهبری ایران با وجود فشار تحریمهای آمریکا و شرایط سخت اقتصادی، در یک دوره معقول به سر می برد؛ تا آنجا که به دنبال حمله به ارامکو، ریاض تصمیم به مذاکره با تهران گرفت.


ظریف: ترور بیولوژیک تخت‌روانچی صحت ندارد


وزیر امور خارجه ترور بیولوژیک مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل را تکذیب کرد و گفت:وی در نیویورک تحت عمل جراحی قرار گرفته و در حال حاضر مراحل شیمی درمانی را پشت سرمی‌گذارد.
وی افزود: در صورتی که از بیماری ایشان قبل از عزیمت به نیویورک مطلع می‌شدیم، حتما درمان را در ایران شروع می‌کردیم اما در آمریکا بیماری وی تشخیص داده شد. دکتر ایشان نیز تاکید داشتند که فوری باید عمل شود.
وزیر امور خارجه ادامه داد: با توجه به نظر دکتر وی، جراحی در نیویورک انجام گرفت. آقای تخت روانچی در حال حاضر مراحل شیمی درمانی را پشت سر می‌گذارد.
ظریف در پاسخ به سوالی درباره ترور بیولوژیک مجید تخت روانچی در نیویورک، عنوان کرد: موضوع ترور بیولوژیک آقای تخت روانچی را تکذیب می‌کنم، ایشان در حال درمان هستند.
تخت روانچی پیش از این معاونت اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه را برعهده داشت و از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ بشمار می‌آمد.


وزیر صنعت: کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد یافت
وزیر صنعت، معدن و تجارت بدون اینکه زمان مشخصی برای کاهش قیمت کارخانه‌ای خودروها اعلام کند، گفت: با داخلی‌سازی قطعات خودرو، قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.
در شرایطی که کاهش قیمت خودرو یکی از انتظارات مهم مردم در سال رونق تولید و تقویت داخلی‌سازی قطعات خودرو است، رضا رحمانی در پاسخ به این سئوال که برگزاری میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو و داخلی‌سازی قطعات چه اثر ملموسی برای مردم از نظر قیمت خودرو به همراه خواهد داشت؟ بدون اعلام برنامه زمان‌بندی برای کاهش قیمت خودرو، اظهار داشت: یکی از آثار این مسئله، کاهش قیمت خودرو است.
رحمانی در پاسخ به این سئوال که چه زمانی این اتفاق می‌افتد؟ گفت: به مرور زمان. قراردادهای داخلی‌سازی قطعات دارای زمان‌بندی هستند، یک ماهه، دو ماهه یا سه ماهه.
خبرنگار فارس پرسید با برگزاری میز تعمیق ساخت داخلی در صنعت خودرو، 12 قطعه داخلی‌سازی شده‌اند، این اتفاق چه تأثیری در قیمت خودرو داشته است؟ رحمانی پاسخ داد: داخلی‌سازی این 12 قطعه باعث شد 20 هزار دستگاه خودروی ناقص از کف پارکینگ خودروسازان خارج و تجاری شوند.
وزیر صنعت در واکنش به این موضوع که این اتفاق باعث کاهش قیمت خودرو در کارخانه نشده است، نیز گفت: روند قیمت‌ها کاهشی است و این موضوع ادامه خواهد داشت.


 طرح تشکیل هیات هماهنگی و نظارت بر زندان‌ها
محمود صادقی در این توئیت اظهار داشت: طرح تشکیل «هیات هماهنگی و نظارت بر زندان‌ها» با امضای ۷۲ نفر از نمایندگان تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد.
وی بیان کرد: این هیأت، متشکل از نمایندگان سه قوه، ضمن ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین قوا به‌صورت مستمر بر تمام زندان‌ها، بازداشتگاه‌ها و ندامتگاه‌های کشور نظارت مستمر خواهد داشت.


مرز خسروی به صورت رسمی صبح امروز بازگشایی شد
مرز خسروی که به دلیل مسائل امنیتی از سوی کشور عراق برای مدت کوتاهی تعطیل شده بود، صبح دوشنبه به صورت رسمی بازگشایی شد تا زوار بتوانند از نزدیک ترین مرز رسمی به کربلای معلی، راهی عتبات عالیات شوند.
فرماندار قصرشیرین این خبر را تایید کرد و عنوان نمود که تردد از این مرز رسمی میسر خواهد بود. بنا به گفته فرماندار تردد زوار از مسیر اصلی استان‌های دیالی-بغداد-کربلا خواهد بود و تغییر در مسیر زائران صورت نگرفته است.
مرز رسمی و بین المللی خسروی، نزدیک ترین مسیر به کربلای معلی برای زوار ایرانی است و روزانه بیش از یک هزار و ششصد نفر از این مرز به سمت عتبات عالیات حرکت می کنند.


آیت‌الله مصباح: ‌هیچ رهبری قابل‌ مقایسه با آیت‌الله خامنه‌ای در دنیا ‌نداریم


رئیس موسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه ‌هیچ رهبری قابل‌مقایسه با آیت‌الله خامنه‌ای در دنیا وجود ندارد، گفت: رهبر معظم انقلاب مایه افتخار ایران‌زمین است.
آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در دیدار با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی که در سالن جلسات موسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: خداوند را شکر می‌کنیم که پس از ارتحال امام خمینی(ره)، جانشین شایسته‌ای برای ایشان نصیب ما کرد که مایه افتخار ایران‌زمین است.
وی افزود: پس از 14 قرن از ظهور اسلام، حکومت مقتدر اسلامی شکل گرفت و این نمونه در دنیا ثابت شد که یک حکومت اسلامی در عصر کنونی می‌تواند جامعه را مدیریت کند، در عالم رهبری نداریم که تدابیری این‌گونه جامع داشته باشد و هیچ رهبری قابل‌مقایسه با ایشان نیست.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بابیان اینکه رهبری داریم که کشورهای دیگر به تبعیت از ایشان افتخار می‌کنند، بیان کرد: خداوند برای رهبر معظم انقلاب یارانی مقدر فرمود که در قواهای مختلف، اهداف ایشان را محقق کنند و مایه سعادت مردم باشند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین وظایف ما مبارزه با فساد است که این فسادها انواع مختلف دارد،گفت: ریشه فسادها به دو عامل اصلی برمی‌گردد که یک عامل نادانی است و عامل دیگر این است که افرادی می‌دانند ولی از منافع خود می‌ترسند و به همین دلیل دست به مفاسد می‌زنند.
استاد حوزه علمیه بیان کرد: تقویت روحیه خداخواهی در بین پرسنل نیروی انتظامی باید مورد تأکید باشد، روحیه خودخواهی سبب مفاسد می‌شود و باید مدیران روحیه تقوا را در نیروهای خود تقویت کنند تا با اخلاص کامل به وظایف خود عمل کنند.


قضاوت درباره ثبات بازار مسکن تا دو ماه آینده
رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه صنعت اجاره داری باید رونق بگیرد اما وزارت راه باید کلمه "حرفه ای" را از نظام اجاره داری حذف کند گفت: از خیرین مسکن ساز به نیکی یاد می شود پس باید از سرمایه گذاران مسکن های اجاره ای هم حمایت شود.
مصطفی قلی خسروی در پاسخ به این سئوال که وزارت راه و شهرسازی به دنبال راه اندازی نظام اجاره داری حرفه ای است آیا این اقدام می تواند تا سال آینده و در زمان نقل و انتقالات به ساماندهی اجاره بها کمک کند گفت: نظام اجاره داری حرفه ای کلمه سبکی است بنابراین باید وزارت راه و شهرسازی کلمه حرفه ای را از نظام اجاره داری حذف کند.
وی با تاکید بر اینکه صنعت اجاره داری در کشور می تواند به ساماندهی بازار اجاره بها کمک کند افزود: در کشورهای پیشرفته 70 درصد مردم مستاجر هستند و سرمایه گذاران در حوزه صنعت اجاره به خوبی در این بخش فعالیت کرده و اقدام به ساخت واحدهای مسکونی می کنند؛ بنابراین در کشور نیز همانطور که از خیرین مسکن ساز و مدرسه ساز تقدیر و حمایت می شود باید از سرمایه گذارانی که قصد ورود به صنعت اجاره داری را دارند حمایت و تقدیر شود.
خسروی ادامه داد: دولتمردان نیز دوست دارند هر فردی زیر سرش یک سند واحد مسکونی داشته باشد اما به هر حال از قبل از انقلاب که جمعیت کشور 36 میلیون نفر بود و الان به 80 میلیون نفر رسیده است مسئولان تلاش خود را کرده اند تا مردم مشکلی از بابت تامین مسکن نداشته باشند اما این اقدامات در حد ایده آل نبوده هر چند خوشبختانه دیگر شاهد وجود حلبی آبادها نیستیم.


قالیباف در خصوص فساد احمدی نژاد با چه کسی مصاحبه کرد؟
در فضای مجازی اعلام شد که قالیباف از فساد 700 میلیارد تومانی احمدی نژاد خبر داده است اما معاون قالیباف در شهرداری تهران این خبر را از اساس کذب دانست و تأکید کرد اصلا قالیباف مصاحبه نکرده است.
در این خبر آمده است: چندین گونی سند و مدرک از هزینه‌های فاقد سند دوران احمدی‌نژاد در شهرداری بوده و قالیباف گفته است بیش از نیمی از بدهی‌های شهرداری تهران از احمدی‌نژاد  به ارث رسیده است و یک گونی سند از برداشت‌های غیرقانونی هاشمی ثمره وجود دارد که مبلغ 700 میلیارد تومان می‌شود.
همچنین در فضای مجازی آمده است: قالیباف فساد مالی و رانت‌های شهرداری را پذیرفته اما گفته از زمان احمدی‌نژاد بوده است. 
ناصر امانی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران در واکنش به این سخنان به خبرنگار فارس گفت: ما هم خبر را دیده‌ایم اما آقای قالیباف جایی این حرف را نزده است و حتی منبع خبر هم مشخص نیست ،در خبر  نگفته‌اند قالیباف در کدام سخنرانی، جلسه خصوصی یا فلان برنامه گفته است.
وی با بیان اینکه ما این خبر را تایید نمی‌کنیم، گفت: این خبر در ادامه تخریب‌ها منتشر شده است  و تاکید می‌کنم که قالیباف شهردار اسبق تهران در این زمینه صحبتی نکرده و این خبر از اساس کذب است.


عراق هفته آینده خنک می‌شود
کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش دمای شهرهای زیارتی عراق تا آخر هفته خبر داد و گفت: از اوایل هفته آینده روند کاهش دما در این شهرها آغاز شده و هوا اندک اندک خنک تر خواهد شد.
امین حسین نقشینه اظهار کرد:‌ امروز  آسمان مهران، شلمچه و خرمشهر قسمتی ابری تا نیمه ابری با احتمال بارش پراکنده است.
وی با بیان این‌که بیشنیه دمای مهران و شلمچه 39 و 38 درجه است، افزود:‌ بیشینه دمای مهران فرداو پس فردا به 40 درجه و کمینه دمای فردا صبح این شهر 25 درجه خواهد بود.
به گفته وی، در شهرهای زیارتی عراق روند کاهش دما بین نیم تا یک درجه خواهد بود و دمای این شهرها اندک اندک خنک می‌شود.


‌‌طرح آمریکایی‌ها در فروپاشی اقتصاد ایران با شکست مواجه شد‌
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: در همه بخش‌ها از نفت، نیرو، کشاورزی، فلزات و معادن، ‌راه و شهرسازی طرح‌های خوبی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم بتوانیم در رفع دغدغه زندگی و معیشت مردم نیز گام‌های مؤثری برداریم تا مردم از آرامش بهتری برخوردار شوند.
معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارهای بزرگی که در بخش آب و برق کشور انجام شده گفت: کارشناسان در سال‌های گذشته نسبت به خاموشی در تابستان و حتی مشکلات آبرسانی هشدار می‌دادند اما هنر دوستان ما در وزارت نیرو این بود که نه‌تنها در این سالها دچار خاموشی و یا کم‌آبی مؤثری نشدیم بلکه توانستیم صادرات برق نیز به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان داشته باشیم.


بیکاری در کدام استان رکورد زد؟
بر اساس گزارش جدید مرکز آمار ایران، در فصل تابستان ۹۸، بالاترین نرخ بیکاری در استان سیستان و بلوچستان با رقم ۱۵.۲ درصد ثبت شد، پس از آن استان یزد با نرخ بیکاری ۱۵.۱ درصد و استان لرستان با نرخ بیکاری ۱۴.۷ درصد قرار دارند.
مرکز آمار ایران گزارش جدید خود از نرخ بیکاری در فصل تابستان 98 را منتشر کرد که به تفکیک 31 استان در جدول زیر قابل مشاهده است.
استان زنجان با نرخ بیکاری 5.2 درصدی پایین ترین نرخ بیکاری را در کشور به خود اختصاص داده و استان همدان با 5.3 درصد و استانهای فارس و خراسان جنوبی با 7.6 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند.
بیشترین کاهش نرخ بیکاری در یک سال گذشته هم در استان آذربایجان غربی رخ داده و نرخ بیکاری در این استان از 15 درصد در تابستان 97 به 8.7 درصد در تابستان 98 کاهش یافته است.


 درآمد پرورش بز سانن به‌اندازه حقوق مدیر نجومی‌بگیر
یک کارآفرین حوزه دامپروری که ۵۲ بُز سانن را پرورش می دهد، از محل فروش روزانه شیر و تولید بزغاله سالانه نزدیک به ۲۵۰ میلیون تومان درآمد ناخالص دارد که حداقل نصف آن سود است.
جواد ابراهیم‌پناه، کارآفرین درباره فعالیتش می‌گوید: از کودکی به حوزه دامپروری علاقه داشتم. در دانشگاه نیز رشته دامپروری خواندم و در دوران سربازی و وقتی در نیروی هوایی ارتش در شهر مشهد خدمت می‌کردم، در قسمت جهاد سازندگی مسئول رسیدگی به دام‌ها شدم و توانستم با رشد و توسعه این بخش، یک گاوداری با سودآوری خوب برای جهاد تأسیس کنم.
وی پیش از اینکه کار خود را در حوزه پرورش بز آغاز کند، چند سالی هم مرغ‌داری را تجربه کرده است. جواد ابراهیم‌پناه می‌گوید: در ابتدای کارم در حوزه بز 30 میلیون تومان وام به‌کمک بسیج سازندگی گرفتم و این وام محرک خوبی برای این کار تولیدی بود.
بالاخره کار پرورش بز سانن را آغاز کرد و اکنون در سه حوزه اصلی این تولیدی فعالیت می‌کند؛ حوزه اول پرورش بزغاله سانن، حوزه دوم فرآوری محصولات لبنی مثل کره و پنیر و کشک و خامه از شیر بز سانن و حوزه سوم که برای اولین بار در ایران رخ می‌دهد، تولید بستنی از شیر بز سانن است.
ابراهیم‌پناه که واحد تولیدی‌اش در شهر مشهد مقدس و در استان خراسان رضوی قرار دارد، می‌گوید: 52 رأس بز داریم که در روز تقریباً 100 تا 120 کیلو شیر می‌دهند. هر کیلو شیر بز سانن را به‌قیمت 3500 تومان می‌فروشیم. بز در طول سال فصل خاصی برای شیردهی ندارد و در طول سال 10 ماه شیر می‌دهند. کنار فروش شیر از تولید بزغاله نیز سالانه 120 تا 150 میلیون تومان درآمد داریم.
شما به‌اندازه یک کارمند با حقوقی خوب درآمد کسب کرده‌اید، این فقط درآمد شیر بود. بزها در سال 2 بار بچه به دنیا می‌آورند و بعضی وقتها دوقلو هم می‌شود که اگر سالیانه میانگین 30 عدد بز به دنیا بیاید که هرکدام هم 3 میلیون تومان به‌فروش برسد می‌شود سالیانه 90میلیون تومان که اگر تقسیم بر 12 ماه کنیم ماهانه فقط از طریق فروش بزها ماهیانه حدود 7میلیون و 500 تومان درآمد خواهید داشت، یعنی فقط با 10 یا 12 بز به‌اندازه یک مدیر عالی‌رتبه درآمد می‌توان کسب کرد!


بن‌سلمان تصمیم گرفته مشکلات با ایران را به صفر برساند
یک‌وب‌سایت لبنانی به نقل از منابع آگاه گزارش داد ولی‌عهد سعودی تصمیم گرفته مشکلات با ایران و دیگر همسایگان را به صفر برساند و روی ایجاد «اقتصادی قوی» کار کند.
، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی اخیرا در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی بی اس» در رابطه با ایران اعلام کرد، راه حل سیاسی را به راه حل نظامی ترجیح می‌دهد چرا که «وقوع هرگونه جنگ بین تهران و ریاض اقتصاد جهانی را به ورطه سقوط می‌کشاند».
وب‌سایت «لبنان 24» در گزارشی به این موضوع پرداخت و بر اساس گفته منابع آگاه نوشت: در نتیجه تحولات در صحنه خلیج (فارس) و عدم توجه آمریکا از سوی دیگر، بن‌سلمان تصمیم نهایی خود را گرفته و می‌خواهد سیاستی را در پیش بگیرد که به موجب آنها مشکلات با همسایگان بویژه ایران را به صفر برساند.
این وب‌سایت در ادامه به نقل از منابع نزدیک به بن‌سلمان گزارش داد، ولی‌عهد سعودی تصمیم گرفته کشورش را از مرحله تنش‌هاس امنیتی و نظامی به مرحله پایان نزاع‌ها وارد کند تا به ایجاد اقتصادی واقعا قوی مشغول شود که نفت یکی از ارکان آن است نه اینکه تمام تکیه اقتصاد بر روی نفت باشد.
تحلیلگران تصمیم بن سلمان را مرتبط با قصد امارات برای کاهش حضور نظامی در یمن می‌دانند. بنابراین سعودی موتورها تسویه حساب سیاسی را به کار انداخته و در هیمن ارتباط، در سپتامبر گذشته «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد که بن سلمان از وی خواسته با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران صحبت کند . در عراق نیز «عباس الحسناوی» مسؤول دفتر «عادل عبدالمهدی» از میانجی‌گری عبدالمهدی میان تهران و ریاض خبر داد.


ملکه تحریم‌ها علیه ایران رفت
صفحه اینستاگرام «اینستاخبری» نوشت: سیگال مندلکر که به ملکه تحریم‌ها در دولت دونالد ترامپ معروف است، تصمیم گرفته که دولت را ترک کند و به بخش خصوصی برگردد.
به گزارش وال استریت جورنال، مقام‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گویند معاون امور تروریسم و اطلاعات مالی این وزارتخانه تابستان امسال زمزمه‌هایی مبنی بر علاقمندی‌اش به بازگشت به بخش خصوصی بروز داده بود.
این گزارش می‌افزاید: وی گفته است گرچه در این زمینه برنامه فوری ندارد، اما بازگشت به بخش خصوصی فضای بهتری برای زندگی عادی‌تر فراهم می‌کند و می‌تواند وقت بیشتری را با خانواده‌اش بگذراند.
در دوران معاونت خانم مندلکر در وزارت خزانه‌داری آمریکا، تحریم‌ها علیه تهران تشدید شده است.


جزئیات محموله‌های وارداتی ذرت و شکر آلوده اعلام شد
امحای کالاهای وارداتی از جمله ذرت و شکر که به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی از جمله مجوز قرنطینه‌ای قابلیت ترخیص ندارند، در حوزه وظایف گمرک نیست.
گمرک ایران در واکنش به موضوع عدم امحای محموله شکر وارداتی که به ظن آلوده بودن ترخیص نشده‌اند و همچنین ذرت‌های وارده به بندر امام خمینی (ره)، اعلام کرد: محموله شکر وارداتی مورد اشاره از ابتدا وارد منطقه آزاد اروند شده که این منطقه خارج از قلمرو گمرکی بوده و تا زمانی که کالا به گمرک اظهار نشود، گمرک در این مناطق حق اقدام قانونی ندارد.
بنابراین، این محموله تحت نظارت مراجع نظارتی و نیز دستور مقامات ذی‌صلاح قضایی به منطقه ویژه اقتصادی سیرجان ترانزیت و مقرر شد، حسب دستورات مراجع ذی‌صلاح و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی سیرجان، ضمن بررسی و انجام آزمایشات لازم، درباره آن اقدام شود.
همچنین بخشی از ذرت‌های وارده به بندر امام خمینی (ره) از سوی سازمان‌های نظارتی غیرقابل ترخیص تشخیص داده شد و متعاقبا گمرک ضمن خودداری از ترخیص کالا، اظهارنامه متروکه تنظیم و به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ارسال کرد تا اقدامات لازم درباره آن‌ها انجام شود.


تنها شرط عجیب دریافت معاینه فنی خودرو!
ارایه معاینه فنی خودرو در مدت زمان ۸ دقیقه و با پرداخت ۸۰ تومان تخلف دیگری است که فضای مجازی پرچم دار آن در خلاء نظارت‌ها است.
به گزارش مشرق، ارایه معاینه فنی خودرو در کمترین زمان ممکن موضوعی که در یکی از سایتهای فروش آنلاین، نظر ما را به خود جلب کرد در این رابطه با شماره تماس درج شده در پایین آگهی تماسی برقرار کردیم که فرد پاسخ دهنده با بیان اینکه «در کمترین زمان ممکن به هر نوع خودرو سواری معاینه فنی ارایه می‌شود»، گفت: «تنها شرط ارایه این معاینه فنی حضور خودرو در مرکز بوده تا دوربین‌های پلیس راهور آن را ثبت و ضبط کنند.»
فرد پاسخ دهنده با بیان اینکه اگر خودرویی مشکل فنی یا ظاهری داشته باشد نیز می‌تواند معاینه فنی اخذ کند، تصریح کرد: دریافت این هزینه به این علت است که هر نوع خودرویی که به صورت قانونی نمی‌تواند معاینه دریافت کند با این رویه موفق به دریافت شود.
حال سوال این است که ماهیت و هدف از معاینه فنی خودرو چه بوده که به راحتی خرید و فروش آن با هر نوع ایراد ظاهری و فنی خودرو صورت می‌گیرد؟ اگر خودرویی واجد دریافت معاینه فنی نیست باید دریافت معاینه فنی در زمانی صورت بگیرد که عیوب مذکور رفع شود، اما متاسفانه گویا پول در اینجا هم حلال موضوع است، خبرگزاری میزان آماده درج توضیحات دستگاه‌های مسئول در خصوص این نوع آگهی‌ها و انجام اقدامات خلاف قاعده و قانون است.

 
معیشت دهک‌های بالا بیش از سایر دهک‌ها به یارانه وابسته است
در گزارش مرکز پژوهش‌ها اعلام شده بود: به رغم آنکه سهم دهک اول از یارانه انرژی 5.06 درصد بوده و از سایر دهک‌ها کمتر است، نسبت یارانه انرژی به هزینه کل خانوار در این دهک، با ۱۵ درصد بیشترین مقدار را به خود اختصاص می‌دهد، به آن معنی که معیشت دهک اول به نسبت سایر دهک‌ها به مراتب به یارانه انرژی وابستگی بیشتری دارد.
بر این اساس  از مجموع 87.6 میلیون لیتر بنزین مصرفی در روز در سال ۱۳۹۶، سهم خودروهای شخصی و وانت‌ها به ترتیب53.4 و 18.4 میلیون لیتر در روز است. ضمن اینکه سهم موتورسیکلت‌ها نیز ۵ میلیون لیتر در روز است. در واقع، خودروهای سواری (شامل خودروهای شخصی، دولتی و تاکسی‌های اینترنتی) فقط ۶۰ درصد مصرف بنزین را به خود اختصاص داده‌اند و سیاستگذاری صحیح درباره بنزین مستلزم توجه به این موضوع است.


دستور رییسی برای حقوقی‌تر شدن کلانتری‌ها
رئیس قوه قضاییه دستور تشکیل کارگروهی به ریاست دادستان کل کشور و با حضور معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مرکز شورای حل اختلاف و نیروی انتظامی صادر کرد تا کلانتری‌های سراسر کشور، وجهه‌ای حقوقی‌تر بیابند و در جهت برقراری صلح و سازش به شکلی فعال عمل کنند.
رئیسی با بیان اینکه کلانتری‌ها در خط مقدم ارتباط با مردم هستند، بر ضرورت حقوقی‌تر شدن و روزآمدی بیشتر کلانتری‌ها در جهت کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری تاکید کرد و ادامه داد: تاکید ما این است که کلانتری‌ها به مسائل حقوقی آشناتر شوند و بویژه در حوزه صلح و سازش فعالیت بیشتری داشته باشند. بر همین مبنا لازم است کارگروهی به ریاست دادستان کل کشور و با حضور معاونت پیشگیری از جرم، مرکز شورای حل اختلاف و نیروی انتظامی در جهت رونق صلح و سازش در کلانتری‌ها و هر چه حقوقی‌تر شدن این مراکز، تشکیل شود.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقض حقوق کودکان از سوی اروپا و آمریکا خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های رسمی از اروپا و آمریکا، نه تنها این کشور‌ها در فلسطین، لبنان، افغانستان، یمن و هر جای دیگری که پا گذاشته اند حقوق میلیون‌ها کودک را تضییع کرده اند بلکه در سرزمین‌های خودشان نیز حقوق کودکان مورد تعرض قرار می‌گیرد.
رئیسی ادامه داد: ما به عنوان نظام اسلامی براساس دین و قانون اساسی خود، مدعی اروپا و آمریکا در زمینه نقض حقوق کودکان هستیم و امیدواریم با ابتناء به آموزه‌های دین، به حقوق کودکان در عرصه نظر و عمل توجه بیشتری شود.

 
هشت تغییر رقم‌خورده در بازار مسکن در کشور درسال ۹۸
مسکن یا سرپناه یکی از اساسی‌ترین نیاز‌های اجتماعی انسان است که در تعریف مورد وثوق جهانیان، چیزی بیشتر از چهاردیواری و مشتمل بر مفاهیمی مانند زیرساخت‌های اولیه، آسایش خانوار، دسترسی و امنیت کافی و... است، اما وقتی بحث «اقتصاد مسکن» مطرح است، اوضاع ورای این حرف هاست.
در میان فعالان بخش مسکن در کشورمان، تمثیلی جالب توجه برای نشان دادن اهمیت این بخش در اقتصاد مورد استفاده قرار می‌گیرد که مسکن را به کامیون شبیه می‌داند؛ کامیونی که اگر خاموش باشد و قرار شود که با هل دادن آن را روشن کنیم، می‌بایست عده بزرگی دست به دست هم دهند و وقتی حرکت کرد، برای توقفش نیروی جمعیتی بزرگتر هم کافی نیست.
این شاید بهترین مثال برای نشان دادن اتفاقاتی است که در بازار مسکن در کشورمان رخ می‌دهد. بازاری که وقتی به رکود می‌رسد، انواع و اقسام سیاست‌ها برای رهایی بخشیدن آن از رکود کم اثر و بی اثر است و وقتی به حرکت می‌افتد و دچار تورم می‌شود، انبوه اقدامات برای توقف آن کارگر نیست، مگر آنکه به موانع بزرگ برخورد کند.
درست مانند آنچه اخیرا در این بازار رقم خورده است. بازاری که بعد از سال‌ها رکورد و خارج شدن بسیاری از سرمایه‌ها از آن، از چندی پیش در سایه بحرانی شدن اوضاع اقتصاد کشورمان و هجوم سرمایه‌ها به بخش مسکن، تورمی بسیار بزرگ را تجربه کرد و به جایی رسید که خرید سرپناه و حتی اجاره آن در منطقه‌های مورد نیاز، از دسترس بسیاری خارج شد.
اتفاقاتی که حالا در آینه آمار و ارقام نیز هویدا شده است. مثل آمار استفاده از تسهیلات مسکن در ۵ ماه نخست امثال یا آماری که اخیرا بانک مرکزی کشورمان از معاملات مسکن در شهر تهران منتشر کرده و حاوی نکات جالب توجه و تامل برانگیزی است. نکاتی که در ادامه برخی از آن‌ها را مرور خواهیم کرد، با این ملاحظه که برخی از آن‌ها مربوط به تهران است و ممکن است تعمیم دادنش به کل کشور اشکال آفرین باشد.
۱- افت ۳۰ درصدی استفاده از وام مسکن در کشور
بررسی تسهیلات ارائه شده مسکن در ۵ ماه نخست امسال نشان می‌دهد که تعداد استفاده‌کنندگان از وام مسکن در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افت کرده است. افتی که بررسی روند رقم خوردن آن حکایت از تشدیدش به مرور زمان دارد، به این صورت که در دو ماه اول امسال میزان استفاده از وام با تغییرات نقطه‌ای منفی ۴ درصدی همراه شده، در سه ماه ابتدای امسال میزان افت منفی ۲۰ درصد بوده، در چهار ماه ابتدایی سال این تغییرات نقطه‌ای ۲۶ درصد کاهش را نشان داد و با اوج‌گیری افت معاملات مسکن در مرداد امسال، آمار افت استفاده از وام مسکن در بازه پنج ماهه به ۳۰ درصد رسیده است.
۲- کاهش بیش از ۵۰ درصدی استفاده از وام مسکن در مرداد ۹۸
اگر در آمار مربوط به تسهیلات دریافت شده مسکن در پنج ماه نخست امسال دقیق‌تر شویم، پی خواهیم برد که در مردادماه سال جاری به نسبت مردادماه ۹۷، تعداد استفاده‌کنندگان از تسهیلات مسکن در کل کشور با افت ۵۴ درصدی مواجه شده است؛ یعنی شمار استفاده کنندگان از این تسهیلات از نصف هم کمتر شده که معنای آن، افزایش شدید درجه انجماد بازار مسکن در کشور است. این انجماد را می‌شود در آمار رسمی از وضعیت بازار مسکن پایتخت در مرداد ماه نیز دریافت که در آن حجم معاملات مسکن در ماه میانی تابستان نسبت به ماه مشابه سال گذشته بیش از ۷۰ درصد افت نشان می‌دهد.
۳- ارتباط تنگاتنگ بازار مسکن و میزان دریافت تسهیلات.
اما آیا اساسا میان تسهیلات مسکن و بازار مسکن ارتباط خطی وجود دارد؟ با بررسی آمار استفاده از تسهیلات مسکن در کشورمان و میزان معاملات رقم خورده در بازار مسکن، می‌توان به وضوح دید که میان دریافت تسهیلات خرید مسکن و رونق بازار و یا بالعکس، رویگردانی مردم از دریافت این تسهیلات، و انجماد بازار مسکن، ارتباط تنگاتنگی در جریان است. این را می‌شود از ۱۸۴ هزار تسهیلات خرید مسکن دریافت شده در سال ۹۶ دریافت که به نسبت سال قبل از آن رشد ۳۷ درصدی نشان می‌داد و در سال ۹۷ به ۲۳۰ هزار رسید (رشد ۲۴ درصدی به نسبت سال ۹۶) و بعد به اوضاع سال جاری اشاره کرد که میزان دریافت تسهیلات کاهش یافته و با کاهش شدید حجم معاملات همراه بوده است.
۴- سقوط حجم معاملات به پایین‌ترین میزان در ۳۰ ماه اخیر
بر اساس جدیدترین گزارش بانک مرکزی از معاملات مسکن شهر تهران، در شهریورماه امسال حجم معاملات به پایین‌‎ترین سطح نسبت به ۳۰ ماه گذشته رسیده است. حجم معاملات مسکن در شهریورماه، ۲۷۸۷ مورد بوده که به نسبت ماه قبل (مرداد) کاهش ۱۵ درصدی نشان می‌دهد و به نسبت شهریورماه سال گذشته، حکایت از کاهش ۷۳ درصدی دارد. نیم نگاهی به آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی حکایت از آن دارد که اسفند سال ۹۷ و اردیبهشت ماه امسال، حجم معاملات مسکن در تهران دو پیک بزرگ را تجربه کرده و احتمالا روند معامله مسکن در تهران در ماه جاری (مهر) و بعد از آن، باز نزولی خواهد بود.
۵- سقوط فواره قیمت مسکن از تیرماه ۹۸
بر اساس آمار بانک مرکزی (به نمودار زیر دقت کنید)، پس از آنکه در تیرماه امسال، متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید، قیمت‌ها سیر نزولی یافت، به گونه‌ای که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهریورماه به ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید. رقمی که اگر با شهریور سال گذشته مقایسه شود، حکایت از افزایش بیش از ۵۶ درصدی قیمت متوسط واحد مسکونی در تهران دارد. نکته قابل تامل در این آمار، اثبات پر شدن ظرفیت قیمت‌ها در حال حاضر است، که نتیجه اش کاهش قیمت مسکن (ولو اندک) بوده است. با این ملاحظه که ناچیز بودن تسهیلات خرید مسکن نیز سهم به سزایی در آن ایفا می‌کند.
۶- نوسان قیمت مسکن در مناطق تهران از ۶.۵ تا ۲۵ میلیون تومان
بر اساس آمار بانک مرکزی از معاملات مسکن در تهران، رکورد قیمت در این شهر به مانند گذشته در میان مناطق ۲۲ گانه، در اختیار «منطقه یک» است، که در آن قیمت متوسط هر متر مربع واحد مسکونی، بالغ بر ۲۵ میلیون تومان است. این در حالی است ک&

پاسخی بگذارید