رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد:
تاریخ : 1400/01/3 22:18
شناسه : 398752

رئیس جمعیت هلال احمر از غربالگری بیش از ۳۳ هزار مسافر ورودی در مرزهای رسمی کشور خبر داد و گفت: نزدیک به ۴ هزار تست pcr و بیش از ۷۷۰۰ تست فوری از ۳۳ هزار و ۷۸۵ مسافر نوروزی در مرزهای رسمی کشورگرفته شده است.



به گزارش شاخه سبز - کریم همتی در تشریح جزئیات اجرای طرح مشارکت در مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی کشور به منظور مدیریت و کنترل بیماری کرونا گفت: با نظر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور از مرزهای رسمی در ۱۶ استان و ۳۳ مرز زمینی، هوایی و دریایی بر عهده هلال احمر قرار گرفته و این طرح از روز ۲۰ اسفند ۹۹ در حال اجرا است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر از ۳۳ مرز رسمی، ۲۳ مرز فعال بوده و نیروهای هلال احمر در این مرزها مستقر هستند، افزود: با تلاش امدادگران هلال احمر از آغاز اجرای طرح تا ساعت ۸ صبح امروز، سوم فروردین‌ماه، ۳۳ هزار و ۷۸۵ مسافر ورودی به کشور مورد پایش و غربالگری، تست کرونا و آزمایش PCR قرار گرفته‌اند.


رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در این مدت از ۷۷۳۱ مسافر، تست فوری گرفته شده و ۳۹۵۸ مورد تست PCR نیز انجام شده است، افزود: از این تعداد ۳۰ نفر که مشکوک به بیماری کرونا بودند، قرنطینه شده اند.



انتهای پیام /

پاسخی بگذارید