گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1400/07/4 11:53
شناسه : 399719

مسئئول موکب زینبیه استان قم گفت: برپایی مراسم های عزاداری محله ای در کوچه و فضای باز الگوی مناسبی در ایام کروناست.

حجت الاسلام حسین حجامی در گفتگو با شاخه سبز افزود: این نوع مراسم ها و عزاداری ها دو سال است که از اول محرم تا آخر صفر هر روز در کوچه فضای باز برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این مراسم ها را برپایی روضه و عزاداری سیدالشهدا ع و تقویت شعائر دینی تقویت عنوان کرد و افزود: ۲۰روز آخر صفر را بنام موکب زینبیه نامگذاری کردیم بیاد موکب های اربعین امید داریم ثواب خادمی زوار اربعین نصیب شود .
وی یادآور شد: در این مراسم حاج آقا مالکی نژاد روایتگری از جبهه و جنگ و خاطرات هم‌رزمان شهیدشان را بیان کرده و در پایان به روضه خوانی و مداحی اهل بیت (ع) پرداختند.
حجامی تاکید کرد: سخنرانان خبره و متبحر در زمینه قیام ابا عبدالله (ع)، مسایل خانواده، مهدویت، سبک زندگی اسلامی و مباحث اعتقادی و تسهیل ازدواج مطالب مهمی را مطرح کردند.
وی مشارکت اهالی کوچه و محله را بسیار عالی و مثال زدنی توصیف کرد و افزود: همه خانواده ها در این محل در برگزاری این مراسم همکاری داشتند و در بانی شدن و پذیرایی از عزاداران از یکدیگر سبقت میگیرند.
وی ادامه داد: ارتباط تنگاتنگی بین اهالی در این ایام برقرار شده و صمیمیتی که با نام و یاد ارباب بی کفن ایجاد می گردد برکت بقیه ایام سال می شود.
حجامی با ابراز امیدواری که با این اقدام الگوی یک محله تراز اسلامی ایجاد شده باشد، گفت: طی دو سال گذشته و با شناسایی و هجوم ویروس کرونا کوچه سوم مالک اشتر در خیابان بنیاد در این طرح پیشگام بوده است.
وی با اشاره به تاکیدات امام خمینی (ره) مبنی بر زنده نگهداشتن محرم و صفر افزود: این نوع مراسم ها باعث می شود اکثر مجالس عزاداری ارتباط بی کفن تعطیل و کمرنگ نشود.
وی ادامه داد: همچنین رهبر معظم انقلاب نیز تاکید شداتند تا تهدیدها را تبدیل به فرصت شوند با بوجود آمدن شرایط کرونا می توانستیم از این تهدید استفاده عاقلانه نموده به فرصتی برای بلند کردن صدای عزا و رساندن آن به گوش همه اهالی بهره ببریم .
به گفته وی الحمدلله در این مدت طولانی که هر روزه عصرها یک و نیم ساعت به غروب بساط مراسم در کوچه چیده شده اعتراضی از سوی اهالی به سختی های که برایشان ایجاد شده نداشته اند . باید ماشین هایشان را بر می‌داشتند یا صدای بلند را تحمل می کردند و با همه اینها همه کمک کردند و همراهی صمیمانه ای ایجاد شد .
حجامی بیان داشت: از این رو از امام حسین ع ممنونیم که ابن همدلی به خاطر عشق به ایشان برکت محله ما شد و با افتخار می توان گفت : محله ای تراز در بعد اجتماعی و همدلی صمیمانه در برگزاری مراسم  حسینی ایجاد شده است.


پاسخی بگذارید