تاریخ : 1401/03/22 12:06
شناسه : 401030

نماینده مردم طبس در تشریح جزییات حادثه خروج از ریل قطار طبس-یزد گفت: برخورد قطار با بیل مکانیکی منجر به این حادثه شد و تمام ظرفیت‌های استان و شهرستان برای امداد رسانی بسیج شده‌اند.

مجید نصیرایی در گفت‌وگویی در تشریح جزییات حادثه خروج از ریل قطار مشهد-یزد که در طبس به وقوع پیوسته است، گفت: متاسفانه این حادثه حدود ساعت ۵:۳۰ صبح امروز(چهارشنبه ۱۸ خردادماه) در پی برخورد قطار مسافربری با یک دستگاه بیل مکانیکی در منطقه‌ای که هم از لحاظ آنتی‌دهی تلفن همراه و هم به دلیل عوارض زمین از نظر دسترسی با مشکل مواجه بوده، اتفاق افتاده است.

نماینده مردم طبس بیان داشت: هم‌اکنون این مشکلات روند امدادرسانی را نیز با مشکل مواجه کرده است اما بر اساس آخرین اطلاعاتی که دریافت کرده‌ام تمام ظرفیت‌های موجود در استان و شهرستان به خوبی بسیج شده‌اند و مجموعه‌های امدادرسان هم از همان لحظات اولیه وقوع این حادثه در محل حاضر شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اضافه کرد: در این حادثه از ۷ واگن این قطار تعداد ۵ واگن از ریل خارج شده‌اند و متاسفانه هر لحظه نیز آمار افراد آسیب‌دیده رو به افزایش است بنابراین نمی‌توان در این شرایط آمار دقیقی را اعلام کرد چرا که به دلیل بالا بودن میزان شدت این حادثه هنوز نتوانسته‌اند تمام واگن‌ها را برگردانند.

وی افزود: دلایل وقوع این حادثه از ابعاد مختلف همچنان در دست بررسی است و تیم‌های متخصص نیز در حال اعزام به این منطقه هستند.

به گزارش ایرنا،تعداد فوتی‌های حادثه خروج قطار مسافری مشهد - یزد از ریل به ۱۷ نفر رسید و احتمال افزایش این آمار وجود دارد.

پاسخی بگذارید