تاریخ : 1401/04/20 12:05
شناسه : 401098

شایستگان تقدیر در سی‌ونهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر و معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار کتاب ایرنا، آیین اهدای جوایز پدیدآورندگان آثار شایسته تقدیر سی‌ونهمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران همزمان با روز قلم (چهاردهم تیرماه ۱۴۰۱) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعضای هیأت علمی، داوران، پدیدآورندگان و ناشران آثار شایسته تقدیر این دوره از جایزه کتاب سال، مدیران و مسئولان فرهنگی کشور، اندیشمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه در تالار رودکی برگزارشد.

حمید پارسانیا دبیر علمی جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این مراسم با بیان اینکه تقدیر از اهل کتاب، تقدیر از حیات و زیست جمعی است، اظهار کرد: پاسداشت و احترام به این عرصه لازم و ضروری است. باید توجه داشت مراکز و مجموعه‌های متعددی مانند جوایز فارابی، خوارزمی را برای تقدیر از کتاب و کتابت داریم. ممکن است مقداری همپوشانی میان این جوایز وجود داشته‌باشد. باید توجه داشت شان و منزلت جوایز در همه موارد حفظ و بیشتر پیگیری شود.

برگزیدگان سی‌ونهمین جایزه کتاب سال معرفی شدند

فعالیت‌های علمی پیشرفت زیادی نسبت به سابق داشته‌است.

یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت گسترده ایران در عرصه علمی در این قرن بیان کرد: ایرانیان با گاوآهن وارد این قرن شدند و با دانش هسته‌ای از آن خارج شدند. افتخار می‌کنیم که تولیدها و فعالیت‌های علمی پیشرفت زیادی نسبت به سابق داشته‌است. اگر در هر حوزه بدون سرمایه‌گذاری روی کتاب فعالیت کنیم، شکست می‌خوریم.

برگزیدگان سی‌ونهمین جایزه کتاب سال معرفی شدند

احمدوند با گرامیداشت روز قلم بیان کرد: امیدوارم اجمال دانش و دانش‌پژوهی در کشور منجر به گسترش بیشتر علم شود. وظیفه دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که برای تکریم اهل علم فعالیت بیشتری کند. این در حالی است که برخی از آثار با سرمایه شخصی و برخی در شمار اندک منتشر می‌شود. این روند زیبنده ایران با فرهنگ غنی نیست. امیدوارم در این حوزه فعالیت‌هایی انجام دهیم که کتاب در جایگاه درست قرار بگیرد. همت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی براین است که این حوزه ارتقا پیدا کند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اعلام کرد که مجموعه دولت برای برگزاری چهلمین دوره جایزه کتاب سال اقدامات مهمی در دست اجرا دارد تا در نتیجه آن امکانات این حوزه افزایش پیدا کند.

پاسخی بگذارید