مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در گفت و گوی خبری بیان کرد:
تاریخ : 1401/11/3 12:26
شناسه : 401381

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری صدا و سیمای کرمان گفت: از آغاز فصل سرد سال تاکنون به لطف خدا و تلاش همکاران خدوم این شرکت هیچگونه قطعی گازی در شهرها و روستاهای استان کرمان نداشته ایم.


به گزارش شاخه سبز به نقل از  روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان، منوچهر فلاح با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز ایران با تمام توان و ظرفیت خود در بحث تولید، توزیع و انتقال گاز مشغول به فعالیت است، بیان کرد: با توجه به ورود سامانه هوای سرد از اواخر دی ماه خوشبختانه تا به این لحظه قطعی گازی در استان کرمان رخ نداده و تنها در برخی مناطق با افت فشار رو به رو شده ایم که آن هم با تلاش و همت کارکنان شرکت رفع گردیده است.

وی افزود: محدودیت های مصرف گاز تنها شامل برخی از صنایع استان همانند فولاد و.. می باشد.

فلاح در خصوص مصرف گاز در استان کرمان مطرح کرد: گفتنی است حدود 86 درصد گاز تولیدی توسط بخش تجاری و خانگی مصرف می شود و قابل ذکر می باشد که کشور ما چهارمین مصرف کننده گاز در جهان به شمار می رود و این نشانه ای بر نادرستی مصرف بهینه گاز در ایران است.

وی ادامه داد: با توجه به مطلب فوق انتظار می رود مردم شریف ما همانطور که در دین اسلام به صرفه جویی اشاره شده، این مهم را به عنوان تکلیف دینی در رفتار و اعمال خود به کار گرفته و با مصرف بهینه و درست در توزیع برابر گاز در سراسر کشور به دیگر هموطنان کمک کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود: با توجه به شاخص های اعلام شده، دمای رفاه بین 18 تا 21 درجه می باشد، در صورتی که بیشتر خانه های ما دمایی بین 26 تا 27 درجه دارند و این یعنی مصرف نادرست انرژی، در حالی که مشترکین عزیز میتوانند با هر درجه کاهش در دما 6 درصد در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی در جواب به تغییر تعرفه گازبها، بیان کرد: تعرفه گازبها با توجه به اقلیم و پلکان مصرف برای مشترکین متفاوت بوده که اطلاع رسانی آن انجام گردیده، اما گفتنی است نرخ گازبها تا 3 پله اول با مصرف حداکثر 325 مترمکعب، هیچگونه افزایشی نداشته و حدود 64 درصد مشترکین هم در این 3 پله قرار دارند.

به گفته او از پله 4 تا 6 با مصرف حداکثر 550 مترمکعب 30 درصد افزایش گازبها، از پله 7 تا 10 نیز با مصرف حداکثر 850 مترمکعب 50 درصد افزایش نرخ وجود داشته و گازبهای دو پله آخر نیز یعنی مشترکین پر مصرف، هر متر مکعب 5 الی 6 هزار تومان محاسبه می گردد.

فلاح در پایان با بیان اینکه استان کرمان دیار کریمان نامیده می شود و شخصیت برجسته ای از جمله شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را به جهان اسلام هدیه داده است، گفت: انتظار می رود این مردم شهید پرور با رعایت الگوی مصرف و پیوستن به پویش "هر خانه یک اتاق گرم" که به استفاده از فضای مورد نیاز و کمتر در خانه ها اشاره دارد و با رعایت نکات ساده ای از جمله استفاده از لباس گرم، پرده های ضخیم و... در مصرف درست گاز سهیم باشند و انرژی گاز را به سایر هموطنان هدیه دهند.



انتهای پیام/

پاسخی بگذارید