تاریخ : 1402/03/23 13:44
شناسه : 403154

معاون طرح توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت با بیان اینکه ۲۳۰۰طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت سال گذشته در روستاهای هدف ۱۵ شهرستان گیلان انجام شده، گفت: امسال نیز ۱۲۰ روستای دیگر در زیر چتر حمایتی طرح اجتماع محور بنیاد برکت قرار می‌گیرد.

به گزارش شاخه سبز ، مرتضی نیازی امروز در جریان بازدید از طرح‌های خوداشتغالی این شهرستان با بیان اینکه کار اصلی بنیاد برکت کمک به اشتغالزایی و توسعه مشاغل و پشتیبانی از کارآفرینان است، اظهار کرد: این فرآیند به واسطه شبکه تسهیلگری و مجریانی با روحیه جهادی و میدانی و در بطن روستاهای سراسر کشور در دستور کار قرار دارد که با توجه به منویات رهبری در حمایت از کسب وکارهای روستایی به دور از قواعد و قوانین دست‌وپاگیر و بروکراسی ادرای و عاری از پولپاشی به یاری مردم شتافته است.

 

وی با بیان اینکه بنیاد برکت با پنج سال سبقه‌ای که در مناطق هدف شهرستان‌های گیلان داشته توانسته با توجه به شرایط وپتانسیل مناطق گامهای مثبتی در راستای توسعه اقتصادی مناطق بردارد، گفت: خوشبختانه برنامه‌های اشتغال محور در این مناطق رو به رشد بوده ورضایتمندی صاحبان کسب وکار را سبب شده است.

 

معاون طرح توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت با اذعان به اینکه محوریت برنامه‌های بنیاد برکت در سال جاری مبتنی بر زنجیره آبی (شیلات) و زنجیره سبز (کشاورزی) است، تصریح کرد: بنیاد برکت با شبکه تسهیل‌گری بیست‌ودو نفره در استان گیلان در راستای برنامه‌ریزی منطقه‌ای و تقویت اقتصاد روستایی و ورونق درآمدزایی با توجه به استعدادها، ظرفیت‌های بومی و محیطی آن منطقه شریان‌های اقتصادی را به واسطه تیم تسهیلگری در بخش‌های آسیب‌پذیر که با تنگناها وکاستی‌های سرمایه‌ای مواجه هستند تزریق می‌کند.

 

نیازی با بیان اینکه ۲۳۰۰طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت سال گذشته در روستاهای هدف ۱۵ شهرستان گیلان انجام شده، افزود: امسال نیز ۱۲۰ روستای دیگر در زیر چتر حمایتی طرح اجتماع محور بنیاد برکت قرار می‌گیرد.

 

 بازدید از کارگاه‌های تولیدی و مشاغل ایجادی حمایت شده توسط بنیاد برکت در برنامه سفر استانی معاون توسعه اشتغال اجتماع محور بنیاد برکت ستاداجرایی فرمان حضرت امام (ره) بود.

کارگاه تولید پوشاک با اشتغال ۱۰ نفر از بانوان روستای چوکام شهرستان خمام نخستین مکانی بود که از آن بازدید کردند، این کارگاه با محوریت پشتیبانی از صنعت پوشاک در حوزه تولید لباس زنانه که نیاز به آموزش تامین نهاده و بازار داشتند از سوی بنیاد برکت تامین اعتبار شد.

 

وی همچنین از مشاغل ایجادی و توسعه‌ای روستای اشکیک ولله کا بخش مرکزی شهرستان خمام که شامل کارگاه تولید صنایع دستی، بسته‌بندی مواد غذایی وشیرینی‌های که در کارگاهی در خانه توسط یک زوج جوان فعالیت میکردند و طرح بوم‌گردی روستای شیجان که به کمک بنیاد برکت در سال ۱۴۰۱ ایجاد شده بود نیز بازدید کردند.

 

نقطه‌ عطف بازدید معاون اشتغال بنیادبرکت از مشاغل ایجادی در روستای لله کا بود؛ که بانویی ایده‌ی کسبی را در ابتدای اجرای طرح سحاب درذهن خود داشته که سرمایه‌ی کم پول ساز کردن و رونق درآمدش را در روستا سبب می‌شد؛ حمایت به موقع بنیاد برکت از این ایده در روستا باعث استارت شغلی شد که ماهانه ۳۰ میلیون درآمد را نصیب یک خانواده روستایی جوان کرد.

 

مکان خدمات تفریحی ورزشی که شامل امکانات میز بیلیارد، فوتبال دستی، ارائه بازی‌ها، سرگرمی‌های فکری وخلاقیت‌های ذهنی برای کودکان ونوجوانان وجوانان روستا؛ با توجه به پیشرفت جوامع و استفاده از امکانات رفاهی مشاغلی این چنینی در روستا

 

تغییری است که نهادی مصمم به نمودار شدن آن در مسیر توسعه و برکت اقتصادی سبز است.


پاسخی بگذارید