مدیر عامل برق منطقه ای گیلان در جمع خبرنگاران:
تاریخ : 1402/05/29 11:03
شناسه : 403805

رویکرد و سیاستگذاری شرکت برق منطقه ای گیلان، تعامل با خبرنگاران است.

رشت-سمیه جوان-بهمن داراب زاده مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: خبرنگاری شغل شریف، خطیر و مهمی است که نقش بزرگی در عرصه اطلاع رسانی و آگاه سازی دارند.وی با اشاره به اینکه، دانستن حق مردم است، افزود: رویکرد و سیاستگذاری شرکت برق منطقه ای گیلان، تعامل با خبرنگاران است و با برنامه ریزی متعدد برای اصحاب رسانه در راستای بازدید از پروژه های مختلف شرکت، در تحقق این سیاست تلاش می کنیم.

داراب زاده گفت: روزهای بسیار گرمی را شاهد هستیم به نحوی که رکورد اوج مصرف برق استان گیلان شکسته شد. اوج بار سال گذشته 2053 مگاوات بود که این رکورد شکسته شد و اوج بار سال جاری با حدود 10 درصد افزایش، به 2268 مگاوات رسید.

وی افزود: انشاا... مثل همیشه و با مشارکت، همراهی و همدلی هم استانی های عزیز در استفاده بهینه از انرژی برق، روزهای گرم باقیمانده را با موفقیت سپری خواهیم کرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در خصوص پروژه پست 230/63 کیلوولت غرب رشت، گفت: پروژه ملی و زیربنایی پست 230 کیلوولت غرب رشت از نظر ظرفیت سازی و میزان سرمایه گذاری از بزرگترین پست های انتقال استان گیلان و از مهمترین پروژه های شرکت برق منطقه ای گیلان می باشدکه با تکنولوژی و فناوری روز دنیا در حال احداث می باشد.

وی افزود: به علت استفاده از تکنولوژی GIS در این پست، مقدار زمین مورد نیاز پروژه از حدود 45 هزار متر مربع به یک سوم کاهش یافت که این موضوع با توجه به اهمیت بالای زمین در استان و گران بودن آن همچنین در راستای حفظ منابع طبیعی و زمین های شالیزاری بسیار حایز اهمیت است.

داراب زاده گفت: این پروژه با هدف افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه انتقال شهر رشت به بهره برداری خواهد رسید و در آینده، پست های فوق توزیع گلسار، شهید قلی پور، شهید طالقانی، سلیمانداراب، پست های آتی الاحداث رشتیان و نقره دشت، کیشستان و صومعه سرای 3 از این پست تغذیه خواهند شد. وی افزود: این پست علاوه بر شهر رشت، در افزایش ضریب اطمینان بهره برداری از شبکه فوق توزیع شهرهای فومن، صومعه سرا و انزلی نیز نقش بسیار مهم و موثری خواهد داشت. با بهره برداری از این طرح برای 80 نفر به صورت موقت و برای برای 12 نفر بصورت دائم اشتغال ایجاد خواهد شد.در این پروژه از دو ترانس به ظرفیت 200*2 مگاولت آمپر (ظرفیت پست در مجموع 400 مگاولت آمپر) استفاده شده است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: عملیات اجرایی پروژه پست 230/63 کیلوولت غرب رشت در سال 1398 شروع شد و تاکنون حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می شود این پروژه در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری برسد. میزان سرمایه گذاری در پروژه، حدود 438 میلیارد تومان و ارزش روز پروژه بالغ بر 900 میلیارد تومان می باشد.

پاسخی بگذارید