تاریخ : 1402/06/7 12:35
شناسه : 403935

 مدیر شعب بانک‌ کشاورزی گلستان ضمن عذرخواهی بابت تاخیر در پرداخت طلب کشاورزان گلستانی زمان پرداخت مابه التفاوت گندمکاران گلستانی و غرامت بیمه محصولات کشاورزی را اعلام کرد.

به گزارش شاخه سبز، وحید صیادی در جمع اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: میزان گندم خریداری شده از کشاورزان گلستانی ۷۱ هزار میلیارد است که تا کنون ۶۲ هزار میلیارد ریال آن پرداخت و ۹ هزار میلیارد ریال اعم از اصل و مابه‌التفاوت پول گندمکاران باقی مانده است.

وی ضمن عذرخواهی از تأخیر در پرداخت طلب کشاورزان بذرکار گفت: روز گذشته سامانه «سماک» بانک مرکزی باز شده و طلب کشاورزان بذرکار تا اواسط هفته آینده از محل اعتبارات بانک کشاورزی پرداخت و به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

مدیر شعب بانک‌ کشاورزی گلستان با بیان اینکه طبق اعلام وزیر کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی حداکثر تا پایان شهریورماه تمامی وجوهات و طلب کشاورزان کشور پرداخت خواهد شد، افزود: در سال گذشته کشاورزان گلستانی بیش از ۲۱۵ هزار هکتار از محصولات خود را بیمه کردند که از این تعداد ۱۱۴ هزار هکتار از محصولات آن‌ها از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت وارده به اراضی کشاورزی در مناطق شمالی و به دلیل خشکسالی اتفاق افتاده است، اضافه کرد: برآورد خسارت وارده به محصولات کشاورزان گلستانی بالغ بر ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است که در شهریورماه و قبل از زمان خرید بذر گندم و جو به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

مدیر شعب بانک‌ کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه بانک کشاورزی در تمامی حوزه‌ها نظیر تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، مسکن، صنایع، کشاورزی، جنگل و مراتع، شیلات دام سنگین و مرغ،  بیماران خاص، عشایر، کمیته امداد و بهزیستی همکاری خوبی با مردم و دولت دارد، گفت: ما همواره در تلاش هستیم در راستای اشتغالزایی پایدار و عدم کوچ روستاییان به شهرها قدم برداریم.

صیادی از رشد ۲۵۰ درصدی پرداخت تسهیلات در دولت سیزدهم نسبت به دو سال مشابه در دولت قبلی خبر داد و افزود: در مدت دو سال دولت سیزدهم ۸۵ هزار میلیارد تسهیلات به مردم پرداخت کرده‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و اهمیت استفاده بهینه از آب، سیاست دولت بر افزایش سطح کشت گلخانه‌ای است، به همین دلیل با همکاری مسئولان بیش از ۲۰۰ هکتار گلخانه با اعتبار ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در استان احداث شده است.

پاسخی بگذارید