گروه: سایر / نطنز
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 40671

مسئولان :: خیابان پیست موتور سواری نیست
جوان قمی :: مجموعه موتور سواری دقیقاً کجاست ؟؟

از جمله مسائلی که هرگز در ایران حل نمیشه این است که انذار میشویم ولی بشارت نمیشنویم . عنوان بالا را همه قبول دارند . هم آنچه را که مسئولان میگویند درست است و هم آنچه را جوانان میگویند صحیح است . واقعاً یک جوان امروزی برای تخلیه انرژی خویش ، توی قم کجا رو دارد ؟؟؟؟ خیابان که نبایس برود و این سخن حق است . پارک و بوستان نباس برود و این سخن حق است . کوچه ها هم که جا برای عبور آدمها هم کم دارد چه برسه به یک جوون با موتور و حرکات خطر سالار و غیره . خب شوما بگو این جوون بنده خدا کجا رو داره بره و چه مکانی برای تخلیه انرژی های جوانی او تعبیه شده است که بتوانیم بگوییم :: جوان عزیز برو اونجا و دیگه معترض نباش .

واقعیت این است که تو شهرمون برای خیلی از مکانها ،  هم جا داریم ، هم بودجه کافی !! داریم ، هم انگیزه ی احداث . ولی برای یک مجموعه تفریحگاه سالم مورد نیاز قشر جوون ، پنچریم تا ته دیگ !!!! تا جوونهای ما این دوران رو با تخلیه انرژی هاشون سپری نکنند آماده ی بزرگ شدن و حضور در مکانهایی مثل مسجد و کتابخانه و سالن ورزشی نمیشوند . البته این موضوع به قشر کمی از جوونها مربوطه ولی همین قشر اندک اگه انرژی شان را به شکل صحیحی مصرف نکنند ، در کوچه و خیابان برای دیگران مزاحمت ایجاد کرده و در شهر ، درد سر آفرین خواهند شد ( آگاهانه یا نا آگاهانه )

انتظاری که ( امیدی به تحقق آن ندارم ) این است که مدیریت شهری در مجموعه داخل شهر !!! در دو طرف بلوار ( فقر و غنا ) هر کدام دو مجموعه برای این امر اختصاص بدهند تا در کاهش آسیبهای اجتماعی موتور سوارهای خطرناک و حادثه ساز منشأ اثر شوند .

پیشنهاد اکید من این است ::  بیمه ها و با همکاری راهور در این مکانها متحد شوند و { استفاده از کلاه ایمنی و لزوم توجه به ایمنی خودمان و دیگر شهروندان  را } بطور خیلی خیلی خیلی نامحسوس در بین جامعه موتور به دستان " هدفمند " کنند . ( نگفتم من دارم هدر میرم !!! طرح نیست که ، باقلواست ) ما آنچه باید میگفتیم ، گفتیم که بعداً نگید :: تو چر نگفتی پِ ؟؟

سید علی محمدی

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. شایسته

    خدا کنه این حرف شما به گوش مسئولان برسه آخه گوششون سنگینه برای همه چیز بودجه دارند برای جوانها ندارند !!!!!!!!!!!

  2. لازم الاجرا

    سلام ماقعاً دست مریزاد بیسوادی مسئولان در حفظ و حراست از زبان ملی را خیلی محترمانه به رخشان کشیدید .

  3. ورزشکار

    سلام تشکر از نوشته خوبتان اگر به تخلیه انرژی جوانها کمک کنیم 100 % در کاهش آسیبهای اجتماعی و بزههای دوران نوجوانی و مزاحمت نوامیس و اعتیاد جوانها موثر خواهیم بود . فقط کافی است بخواهیم ورزش را به درون خیمه ی جوانان ببریم .

  4. بشارت

    سلام رفیق بشارت و انذار رو خوب اومدی ممنون از افق نگاهت

  5. واقع بین

    سلام بر کارکنان روزنامه و سایت اگر اراده بر حل مشکلات باشد کاستی ها .... بسیار راحت از پیش پای ملت برداشته خواهد شد

  6. محفوظ

    سلام و تشکر از موضوعات مطرح شده در بحث و اینکه بسیار دقیق ناکار آمدی فرهنگ سازان برای مفاهیم اجتماعی واضح شئده است