تاریخ : 1403/03/10 15:41
شناسه : 408275

مرکز نگهداری شبانه روزی کودکان بی سرپرست، بد سرپرست و فاقد سرپرست موثر (دختران ایران) با حضور مسئولین استانی و شهرستانی بهمراه تعدادی از خیرین افتتاح شد.


به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری -  محمد نصیری در افتتاح مرکز نگهداری دختران ایران در محله سیزده آبان شهرستان ری، بیان کرد: این مجموعه با نظارت سازمان بهزیستی زیر نظر موسسات خیریه و مشارکت خیران داخل و خارج کشور با مبلغی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال باز سازی و تجهیز شده و آماده بهره برداری و استفاده این فرزندان عزیز قرار گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران بیان داشت: این مجموعه در زمینه توانمند سازی خانواده ها، باز پیوندی فرزندان با خانواده هایشان ،فعالیت های چشمگیری دارد.

مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم با اشاره به اهمیت بالای کار خیرین در کاهش و رفع مشکلات و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه، گفت: امروز توفیق حاصل شد که در جمع خیراندیشان و نیک گامان مردمی که در جهت رفع مشکلات فرزندان عزیز بهزیستی بسیار مؤثر و مفید می باشند حضور پیدا نماییم.

وی تصریح کرد: در تمامی بخش ها شاهدیم که هرکجا مردم حضور داشته و ورود پیدا کردند، اقدامات چشمگیر و شایسته ای صورت پذیرفته است. در شهرستان ری نیز از اماکن نگهداری فرزندانی که نیازمند حمایت هایی در جهت توانمندسازی آنها می باشد، مؤسسات مختلفی وجود داشته و مشغول فعالیت می باشند. مراکزی که با کمک و اراده مردم و خیرین مشغول فعالیت می باشند.

باب الحوائجی ادامه داد: فلسفه وجودی این مراکز شبه خانواده کمک و آماده سازی فرزندان جامعه بزرگ بهزیستی جهت بازگشت به اجتماع و یا خانواده های میزبان و داشتن زندگی خوب و سالم می باشد. این مراکز نسبت به اعتمادسازی، توانمندی و ایجاد اعتماد به نفس در این فرزندان اقدام نموده و با فراهم نمودن شرایط آموزش های تحصیلی و مهارتی در آماده سازی و توانمندسازی این عزیزان جهت ورود به بازار کار و داشتن زندگی خوب و سالم بسیار تأثیرگذار می باشند.

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: خیرین بسیار خوبی در شهرستان ری و استان تهران حضور دارند که در این امر کمک نموده و در جهت امنیت روانی، روحی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی این فرزندان اقدامات بسیار خوبی را صورت می دهند که امروز باحضور در این مرکز مراتب تقدیر و تشکر خود را از تمامی خیرین و مربیان و پرسنل زحمتکش این مراکز اعلام نمودیم.

داود خادم مدیر بهزیستی شهرستان ری نیز در این مراسم اظهار کرد: این مرکز طی ۲۵ سال گذشته وظیفه خدمت‌رسانی به فرزندان تحت پوشش بهزیستی را داشته و در ادامه با بازسازی آن اقدام به فعالیت چشمگیری کرده است.

وی افزود: این موسسه خیریه همگام با بهزیستی تهران و ری همراه شده تا فرزندان بهزیستی به چرخه توانمند سازی پا بگذارند. هر جا مشارکت مردم صورت می گیرد به بهترین نحو امور انجام می گیرد و خداوند را شاکریم همچنین مردمی داریم که بدون تشریفات تمامی امور را پیش می‌گیرند. 

گفتنی است : در پایان این مراسم به پاس تقدیر از زحمات  مسئولین مرکز و خیرین و نیکوکاران با اهدا لوح از تعدادی از این خیرین به نمایندگی از تمام این عزیزان تقدیر شد و پس از مراسم افتتاحیه مدیر کل بهزیستی استان تهران و خیرین از قسمت های مختلف این مرکز بازدید کردند.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید