تاریخ : 1403/03/12 23:41
شناسه : 408291

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: شهرستان ری در ایام سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) از ۳۰ هزار زائر استان‌های دیگر میزبانی خواهد کرد.

به گزارش شاخه سبزاز شهرستان ری : مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در آستانه فرارسیدن ۱۴ خردادماه سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ایام ارتحال امام راحل، شهرستان ری میزبان بیش از ۳۰ هزار نفر از زائران از استان‌های سیستان و بلوچستان، کهکیلویه و بویراحمد، مازندران، فارس، کرمان و همدان خواهد بود.وی گفت: تعداد زیادی از مدارس، مساجد و حسینیه‌ها در سطح شهرستان برای اسکان زائران آماده شده که در این نقاط اسکان خواهند یافت. همچنین درخصوص پذیرایی از میهمانان حدود ۳۲ هزار وعده صبحانه، ۳۸ هزار بسته میان وعده، ۴۰ هزار پرس وعده ناهار و ۴۰ هزار پرس وعده شام تدارک دیده شده است.

باب الحوائجی بیان کرد: طرح‌های ترافیکی، انتظامی و امنیتی لازم در محدوده آستان در نظر گرفته شده، اورژانس و بیمارستان‌های شهدای هفتم تیر و فیروزآبادی آماده ارائه خدمات درمانی و فوریت‌های پزشکی بوده و آتش نشانی‌های کهریزک، باقرشهر، حسن آباد و قیامدشت نیز در آماده باش کامل هستند.

معاون استاندار تهران در ادامه به حضور شهروندان اهل ری در مراسم روز ۱۴ خرداد اشاره کرد و گفت: با پیش بینی‌های انجام شده حدود ۷ هزار نفر از مردم ری در این مراسم و در مرقد حضرت امام(ره) حضور خواهند یافت که محل استقرار این عزیزان، محل پارکینگ خودروها و اتوبوس‌ها و بحث پذیرایی نیز کاملا برنامه ریزی و هماهنگ شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: نیاز امروز ما گسترش فرهنگ انقلاب و معرفی مکتب امام خمینی(ره) به نسل جوان و نوجوان می‌باشد که در این راستا ادارات آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی اقداماتی را در راستای معرفی هرچه بیشتر اندیشه های امام راحل در قالب پویش‌های کتابخوانی و خاطره گویی در نظر گرفته‌اند‌.

سرهنگ روح الله قنبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم(ع) ری نیز با اشاره به تشکیل کمیته‌های اجرایی، پشتیبانی، امنیتی، فرهنگی، نظارت و ارزیابی برای مراسم ارتحال امام(ره) اظهار کرد: شهرستان ری در موضوعات اسکان، اعزام و ارائه خدمات به زائران مأموریت‌هایی دارد که شامل اسکان 30 هزار نفر در 50 حسینیه، مدرسه و مسجد، ارائه خدمات بهداشتی در بیمارستان‌ها، امور مساجد و آموزش و پرورش‌ها، آستان حضرت عبدالعظیم(ع) و سایر دستگاه‌های خدماتی و نظارتی است.

وی گفت: به مناسبت ارتحال امام خمینی(ره) محدودیت‌های ترافیکی و تردد پیش بینی شده و درخواست داریم که افراد در صورت تمایل به شرکت در مراسم ارتحال، حتما با کاروان‌های پیشی‌بینی شده در مراسم شرکت کنند زیرا محدودیت‌هایی برای ورود خودروها در نظر گرفته می‌شود. 


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید