گروه: سایر / نطنز
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 41647

لزوم بررسی احداث کمر بندی دوم قم
امامزاده شاه جمال ـــ شهرک شکوهیه

شاید هر هفته ترافیک آخر هفته ای مسیرهای منتهی به 72 تن را لمس و تحمل نکرده باشید  ، شاید در ترافیک عصرهای جمعه در بلوار امام علی (ع) نمانده باشید . همان انتهای جاده اراک تا میدان 72 تن را میگویم . مسیر ده کیلومتری را گاهی تا یک ساعت باید با سرعت زیر 50 تا حرکت کنید . و تازه پس از آن هم که اتوبان تهران – قم و ترافیکی که میاد و میره بعلاوه ، اگر این اتوبان اصلی مرکز کشور هم مثل تهران-کرج  به قطب اقتصادی تبدیل بشود که دیگر باید فاتحه وقت و زمان را در آنجا خواند . ای کاش دست اندر کاران امر اخذ تصمیم در شهر ، تصمیم بگیرند تا آزاد راه حرم تا حرم ( قم – گرمسار ) را به قطب جدید اقتصادی تبدیل کنند تا هم از تمرکز زدایی اقتصاد در مرکز کشور کمی فاصله بگیریم و هم اجازه بدهیم تا تهران دودی ، کمی نفس بکشد .

به هر حال طرح بالا را به منظر نظر عالی مقامان فنی و مهندسی و راه سازی تقدیم میدارم تا شاید با اجرای آن چند گره در شهرمان همزمان باز شود . شمردن گره هایی که با این طرح باز خواهند شد را به پس از تصویب و اجرای آن موکول مینمایم . کمر بندی دوم شهر قم نیاز امروز است . آن را به فردا موکول نکنیم . همه میدانند که کمربندی فعلی الان در محدوده داخل شهر قرار دارد .

سید علی محمدی

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. فارغ

    سلام به شما این منطقه برای رشد تردد و کاهش ترافیک نیاز به اصلاحات هندسی جدید داده

  2. سالمی

    سلام اگر قرار جدی بر اقتصادی شدن اتوبان قم تهران هست من از قم میروم چون دیگه نمیشه تو این شلوغی زندگی کرد

  3. آفرین

    سلام و آفرین بر تیز بینی شما و دقت عمومی تان باید چنین حرکتی زودتر از این آغاز میشد ولی حالا هم دیر نیست

  4. آتش زر

    سلام بر شما طرح بسیار خوبی است و میتواند به کاهش ترافیک 72 تن و کاهش مسیر تردد مسافرینی که از تهران به سمت اراک میشوند ، کمک زیادی کند