گروه: سایر / نطنز
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 44216

چرا همه با هم تلاش میکنند تا .....
"   توی دهن این دولت بزنند !!!!   "

واقعاً اوضاع عجیبی شده است . یعنی اگر تریبون هم نداشته باشند ، با هر آنچه دم دستشان میرسد ، تلاش میکنند { توی دهن این دولت بر آمده از رای قاطع ملت بزنند } . هم ایشان که تخصص و دانشی در علم ( زیر بنایی ) اقتصاد ندارند ، میگویند :: تحریمها برداشته نشد . محض اطلاع مردم تکرار میکنم :: طبق تاکید رهبری معظم ، برجام یک توافق هسته ای بود و در توافق هسته ای صرفاً تحریمهای هسته ای برداشته میشود . چندین بار پیاپی رهبری تاکید کردند که فقط در مورد هسته ای بحث شود . خودتان به مردم بگویید ، مگر تحریمهای هسته ای برداشته نشد ؟؟؟

اولین قدم برجام این بود :: همان کشورهایی که در سازمان ملل داد میزدند :  ایران محور شرارت است و ایران به دنبال بمب است و ایران نباید به بحث هسته ای نزدیک شود ، ذیل برجام را امضاء کردند و در یک توافق بین المللی اعتراف کردند ایران حق دارد تا 20 % غنی سازی کند .

دومین قدم برجام این بود :: اگر چه تحریم دارو غیر از بحث هسته ای بود و به دلیل تحریمهای ظالمانه ، داروهای خاص و مهم یا به نیازمندان آنها نمیرسید یا با چندین برابر قیمت به کشور می آمد . ولی 6 کشور بزرگ دنیا ذیل یک توافق بین المللی امضاء کردند تا داروهای مهم به راحتی و ارزان تر از زمان تحریم در دسترس ملت شریف ایران قرار بگیرند . من خودم این را حس کردم .
سومین قدم برجام این بود :: آن تحریمهای نفتی که باعث کاهش سهم استخراج و فروش نفت ایران طی سالهای قبل از" امید " و بلوکه شدن پول نفتمان در خارج از مرزها به دلیل افزوده شدن تحریمهای بانکی به آن شده بود ، اقتصاد جاری کشور را فلج کند ، ولی 6 کشور قدرتمند جهان ذیل یک توافق بین المللی امضاء کردند تا هم سهم  فروش ایران از نفت دنیا دوباره افزایش یابد و هم پولهای مسدود شده به کشور باز گردد .

بدیهی است که بحث تحریمهای موشکی و افراد خاص و برخی تحریمهای باقی مانده ی بانکی ، موضوع برجام نبوده است و برداشته شدن آنها به این توافق بین المللی مربوط نمیشود . اگر دوستان معترض به برجام و تحریمهای مجدد ایران پس از برجام ، پولهایشان در آمریکا گیر کرده یا قصد سفر تابستانی به آن کشور داشتند و با دستور ترامپ ( مبنی بر ممنوعیت صدور ویزا برای ایرانیان ) و تحریم جدیدش سفرشان به هم خورده است ، این بحث دیگری است و من سفر به استانهای لرستان * ایلام * کهکیلویه و بویر احمد * چهار محال و بختیاری * کردستان * خوزستان !!! را پیشنهاد میکنم . همچنین طرفین بحث برجام را به نوشیدن یک لیوان شربت بیدمشک توصیه میکنم . ( دعوت ؟؟ اونقدر ندارم  هزینه اش رو بدم آمارشون خییییلی بالاستا )

سید علی محمدی

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. هراسان

    سلام اونهایی که از تحریم ترامپ ناراحتند ناراحت باشند و از این ناراحتی راحت ! بشن الهی که ما هم راحت شیم از ......

  2. تو دهنی

    سلام و تشکر از موضوعات مطرح شده آن که میخواست بزند تو دهنی خورد خیلی هم محکم مردم آگاه شدند و گول زدنشان سخت است