گروه: سایر / نطنز
تاریخ : 1348/10/11 03:00
شناسه : 44911

تهران بزررررگ در برابر خطر زلزله
کلانشهر های ما *** پس از زلزله

کدام یک از کلانشهرهای ما در برابر خطرات و خرابی های کلان !!! یک زلزله ی احتمالی تاب و توان دارند ؟؟ برج سازی و بلند مرتبه سازی + زلزله برای ساکنین کلانشهرها بجز افزایش قیمت مسکن چه عواقب ناگواری در پی خواهند داشت ؟؟؟ آیا امکانات لازم برای مقابله با تبعات این خطر ( که قریب به وقوع است ) در کشورمان وجود دارد ؟؟ اگر زمان گذشته در جایی زلزله می آمد چون بیشتر منازل یک طبقه بود ، خیلی طبیعی بود که یا حداکثر روی خودش خراب میشد یا روی چند رهگذر کنار دیوار منزل که ممکن بود آن لحظه در حال عبور باشند .

اما شما فقط حادثه پلاسکو را در نظر بیاورید و آن را در تمام مناطق شهر تهران ( حداقل مناطق جنوبی شهر ) تعمیم بدهید . خواهید یافت که در این حالت بجز ابراز تاسف کاری از دست شما بر نخواهد آمد . آوار برداری  یک ساختمان تجاری در ساعتی که کسی در آن نبوده است ، حداقل 10 روز زمان برد . تصور کنید همین اتفاق در 5 نقطه شهرتان بیفتد ، در 50 نقطه شهر رخ بدهد ، در 500 نفطه شهر ، همزمان تکرار شود چه فاجعه ای میشود . شاید ستاد مدیریت بحران نیز در این شرایط نتواند کاری از پیش ببرد . مسلماً در برابر یک زلزله واقعی و اثرات منفی روانی پس از وقوع آن ، شرایط تصمیم گیری و عملیات امداد و نجات بسیار سخت تر از شرایط فرضی خواهد بود . حالا میتوان خوب فهمید چرا تراکم فروشی و بلند مرتبه سازی و رشد انفجاری جمعیت کلانشهر ها یک خطر بلکه یک تهدید !!! جدی و آسیب رسان ترین معضل اجتماعی امروز کشور است و باید در برابر رشد بی رویه ی آن مردانه ایستاد و بشدت با آن مقابله کرد . یک شهر ایده آل ، حق تردد آسان و کم تراکم و بی خطر را برای شهروندانش محترم میشمارد .

سید علی محمدی


پاسخی بگذارید

نظرات کاربران

  1. خطر نگار

    سلام بر شما خطر زلزله در تهران حتمی است و عواقب آن خارج از حوصله ی آدمی است مردم باید از آنجا مهاجرت کنند . دنبال سود نباشید سود آنست که جان سالم از خطر در ببریم .

  2. واتیکانی

    سلام خدایش مردم تهران روی هوا دارند زندگی میکنند . مگه مجبوری خب !! بفروش بزن بیرون از اونجا اگه زلزله بیاد همه چی رو باختی رفته پی کارش من گفتما