تاریخ : 1397/10/10 15:08
شناسه : 205089


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: خانه مطبوعات متعلق به تمام رسانه های استان است و فصل مشترک اداره فرهنگ و ارشاد و خانه مطبوعات و رسانه قانون است.


به گزارش شاخه سبز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی ریان - احد جاودانی در نشست بررسی مسائل و مشکلات دفاتر نمایندگی نشریات سراسری شهرستان های استان تهران بیان کرد: افتخار ما در انجام وظیفه و تلاش با ارائه خدمات در حوزه رسانه و مطبوعات با همکاری معاونت مطبوعاتی و خانه مطبوعات و رسانه است. البته در خدمت به شما معتقدیم هر چه تلاشمان بیشتر باشد به تبع آن خدمت در راستای ارتقا و پیشرفت کشورمان انجام دادیم.

وی افزود: باید با هم افزایی و همکاری بیشتر تلاش شود تا به اهداف مشترک خود در مطبوعات و رسانه ها برسیم ، خوشبختانه اصحاب رسانه ما در استان تهران دارای ساز و کار خوبی هستند چون مطبوعاتی که در استان و شهرستان ها ی استان تهران فعالیت دارند کمتر چالشی در ایجاد مشکلات دارند.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید نقطه نظرات خود را با خانه مطبوعات و رسانه ها و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کنند، افزود: فصل مشترک همه ما قانون است. پس توجه داشته باشیم اگر بخواهیم در یک حوزه ای تغییری داشته باشیم باید کمک کنیم دستورالعمل اصلاح شود. اگر پیشنهادی منتج به تغییر اصلاح یک دستورالعمل شود باید آن فرد تایید شده، مورد تشویق قرار بگیرد.

وی افزود: گردهمایی اصحاب رسانه شهرستان های استان تهران با حضور استاندار تهران و وزیر یا معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بزودی برگزار می شود؛ اصحاب رسانه پیشنهادات خود را به خانه مطبوعات و رسانه ها بعنوان مرجع صنفی شان ارسال کنند چون تنها تشکل رسمی و مورد تایید ما این واحد صنفی است و این خانه نقش موثر در انتقال پیشنهاد و انتقادات تمامی اصحاب رسانه را ایفا می کند.

مهرشاد کاظمی معاون امور رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این نشست گفت: آخرین بروز رسانی فهرست رسانه های فعال دارای مجوز انجام شده است. لیست رسانه های استان تهران به تفکیک شهرستان ها ابلاغ خواهد شد. ابلاغ و اجرای آن با اداره ارشاد و استانداری هست و اگر برخی ادارات دولتی یا نهادهای عمومی علیرغم ارسال نامه استاندار از این عمل سر باز زدند پیگیری ها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد.

کاظمی به انتشار لیست آگهی های دولتی اشاره کرد و گفت: رسانه های شهرستان های استان تهران مانند یک استان منفک و مجزا باید بتواند در سامانه ی جامع کشور آگهی خود را دریافت کند و اگر این مهم اتفاق نیافتاد، ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان ها باید فایل اکسل بصورت فصلی ارائه کنند.

وی بیان کرد : با توجه به قانون، اگر فردی در حوزه رسانه با کسب پروانه از ارشاد فقط برای کسب آگهی فعالیت کند، از اسفند ماه سال جاری با توجه به عدم حضور در جلسات و ارائه ویژه نامه فصلی اگر نتواند ملاک های لازم را بدست آورد، بدون تاییده اداره ارشاد نمی تواند ادامه فعالیت دهد و تمدید پروانه آن فرد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

میلاد زارعی مدیر خانه مطبوعات و رسانه های استان تهران با اشاره بر مشکل خبرنگاران محدودیت حضور در ادارات و تخلف های رسانه ای ، گفت: اجرای حکم در نشر اخبار کانالی در دادگاه عمومی بررسی می شود و در سایت خبری و خبرگزاری، روزنامه های محلی و سراسری توسط دادگاه و دادستان اگر احضار شدید وکیل خود را به دادگاه ارجاع دهید تا از مقام قضایی صلب صلاحیت دادرسی کنید چون هیچ نهاد قضایی اجازه بررسی پرونده مطبوعاتی در شهرستان ها را ندارد.

“خانه مطبوعات و رسانه ها” تنها تشکل صنفی مطبوعاتی مورد حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان های استان تهران است / قانون فصل الخطاب است و باید همه به قانون تکمین کنند / “خانه رسانه ری” و هر تشکیلات دیگر بدون ساز و کار قانونی رسمیت ندارد

احد جاودانی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: راه اندازی تشکل ها و واحد های صنفی، حتی تشکل های مردم نهاد در حوزه های فرهنگی، هنری و رسانه ای اگر با هماهنگی وزارت ارشاد ایجاد شود، مانعی برای فعالیت آنان نیست. اصحاب رسانه حتی می توانند یک تشکل رسمی متفاوتی را با عنوان انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران در شهرستان های خود با رعایت اصول، ضوابط و الزامات وزارت کار با مجوز راه اندازی کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها تشکل صنفی که برای ما بعنوان نماینده خبرنگاران و روزنامه نگاران عمل می کند و با آن در ارتباط هستیم خانه مطبوعات و رسانه هاست.

وی ادامه داد : البته این بدان معنا نیست که دیگران محدودیت در ایجاد تشکیل انجمن یا تشکلی دارند بلکه بطور مثال می توانند تنها در یک راستا با یک هدف فعالیت خود را در انجمن هایی مانند خبرنگاران مجوز دار فضای مجازی یا مکتوب و… پس از ثبت و کسب مجوز در استانداری یا وزارت کار انجام دهند ولی شایان ذکر است خانه مطبوعات و رسانه های شهرستان های استان تهران یک تشکل جامع است که در برگیری فضاهای مختلف را دارا می باشد به همین خاطر ما با این نهاد صنفی تعامل و همکاری داریم.

جاودانی در پایان پیرامون تعیین تکلیف مجموعه خودخوانده “خانه رسانه ری” متذکر شد : تشکیل یک تشکل، صنف، کانون یا انجمن و… بر اساس حضور و گردهم آمدن یکسری فعالان آن حوزه برسمیت شناخته نمی شود کما اینکه حتی حضور یک مسوول یا یک مدیر در آن جلسه نیز برسمیت شناخته نمیشود ، چون اساس و قانون نظام ما بر کسب مجوز از مراجع زیرصلاح تعیین شده است ؛ قانون برای همه فصل الخطاب است و باید همه به قانون تکمین کنند.

انتهای پیام/


پاسخی بگذارید