گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1397/11/29 12:08
شناسه : 205729

رییس جمهوری با اشاره به بهره برداری از سه مرحله طرح ستاره خلیج فارس ظرف کمتر از دو سال گفت: ملت ایران در مسیر خودکفایی قرار گرفته است و هیچ کس نمی تواند جلوی این عظمت بزرگ را به خاطر برخی شرایط بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس، افزود: سال گذشته در این پالایشگاه میزان تولید نفت از 8 میلیون به 12 میلیون رسید و امروز بهبود کیفیت همان 12میلیون لیتر را به یورو پنج رساندیم که این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: از سال 96 تا امروز در طول کمتر از 2 سال مرحله اول پالایشگاه نفت خلیج فارس را در سال گذشته و مرحله دوم و سوم را در سال 97 افتتاح کردیم که این به معنای حرکت خروشان ملت در مسیر خودکفایی و عظمت است.
رییس جمهوری اظهار داشت: این به دور از انصاف، مروت، وطن دوستی، عشق به انقلاب، اخلاق اسلامی است که کارهای بزرگی را که انجام شده است نبینیم.
روحانی با بیان اینکه البته مشکلات و نقایصی هم وجود دارد، ادامه داد: در زمان تحریم و جنگ اقتصادی با مشکلاتی مواجه می‌شویم، زیرا آمریکا و مزدورانش تلاش می‌کنند فشار به ملت ایران را روزانه افزایش دهند.
رییس جمهوری گفت: وقتی دشمن سنگی پرتاب می‌کند، ممکن است یک شیشه هم بشکند اما نمی شود به خاطر شکستن شیشه زانوی غم بغل بگیریم.

*امروز روز امتحان الهی است
رییس جمهوری با بیان اینکه امروز روز امتحان الهی است، گفت: همانطور که با وحدت و اتحاد در دوران دفاع مقدس مقاومت کردیم و پیروز شدیم، امروز نیز باید مقاومت کنیم و مایوس نشویم.
وی یاد آور شد : در سال 64 فروش نفت ما قطع شد، اما با اراده ، برنامه‌ریزی، تدبیر و فداکاری مهندسان و متخصصان از مشکلات عبور کردیم و دوباره تولید و فروش نفت ادامه پیدا کرد.
رییس جمهوری اضافه کرد : در عملیات بدر سال 63، فقط یک فروند هواپیمای عراقی را ساقط کردیم ، اما با برنامه‌ریزی‌ها و کمک شهید بابایی و دوستان از بهمن سال 64 تا فروردین 65 ، موفق شدیم 150 فروند هواپیمای عراقی را سرنگون کنیم که در مخیله هیچ نظامی نمی‌آمد.
وی تصریح کرد : اراده، تصمیم، برنامه‌ریزی، تدبیر و فداکاری ما را در برابر دشمن پیروز کرد و اگر می‌خواستیم دست روی دست بگذاریم و از میراژها، میگ‌های جدید و موشک‌های ضد رادار عراق هراس داشته باشیم ،نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم.
روحانی اضافه کرد : درشرایط سخت آن زمان مهندسان وکارگران شرکت نفت، پالایشگاه را در مقابل بمباران دشمنان، سر پا نگه داشتند و با وجود کمک همه دنیا به صدام، روی پای خود ایستادیم؛ نفت تولید و صنعت نفت را اداره کردیم ، در طول مدت جنگ نیزصادرات نفت داشتیم و هم سوخت جبهه و مردم را تامین کردیم.
وی یاد آور شد : شرایط سخت و زندگی کوپنی بود و مردم با مشکلات زیادی داشتند اما به رغم همه مسائل عقب‌نشینی نکردند و از امام راحل جدا نشدند و کشور را غریب و تنها نگذاشتند.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود گفت : اگر در زمان جنگ عده ای می جنگیدند و عده ای در تهران آنان را بازخواست می کردند ؛ به نتیجه ای نمی رسیدیم اما همه دست در دست هم دشمن را شکست دادیم .
روحانی با اشاره به اینکه جنگ پیروزی و شکست دارد افزود : ما هم بودیم و پیروز شدیم ، امروز، روز جنگ اقتصادی است، ما در جنگ نظامی پشت هم بودیم و در شرایط جنگ اقتصادی امروز هم باید با هم و پشتیبان هم باشیم که اگر با هم نباشیم و عده‌ای بر سر مسایل جزئی بهانه‌گیری کنند، نمی‌توانیم در مقابل توطئه دشمنان مقاومت کنیم.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جنگ اقتصادی سخت تر از جنگ نظامی است افزود : در جنگ نظامی همه چیز آشکار است اما در جنگ اقتصادی اینگونه نیست. اینکه چگونه نفت بفروشیم و نقل و انتقالات مالی انجام دهیم، عملیاتی اقتصادی است.

*وقتی مردم به دیدگاهی رای دادند همه از آن حمایت کنند
رئیس قوه مجریه با اشاره به اینکه انتخابات هر چهار سال یکبار برگزار می شود تا ملت به هر دیدگاهی که رای داد، کشور بر آن اساس اداره شود گف : نمی‌شود در ابتدا دعوا کنیم، در ادامه اختلاف داشته باشیم و برای انتخابات بعدی، کار را ادامه دهیم.
وی تصریح کرد : وقتی مردم به دیدگاهی رای دادند، همه باید از آن حمایت کنند. در انتخابات 2 یا چند گروه با هم رقابت می‌کنند و وقتی یک گروه انتخاب شد رقابت تمام می شود.
دکتر روحانی گفت: در مصوبات مجلس شورای اسلامی هم گاهی می‌بینیم، تنها با یک رای اختلاف، یک موضوع تصویب و قانون می‌شود و زمانی که به قانون تبدیل شد نماینده مخالف هم می بایست آن را اجرا کند.
رئیس جمهوری اظهار داشت : وقتی دولتی با رای مردم انتخاب می شود ، همه باید از آن حمایت کنند، همه باید با هم باشیم در غیر اینصورت نه تنها در دوران جنگ، بلکه در صلح هم موفق نخواهیم شد.

پاسخی بگذارید