تاریخ : 1398/01/28 20:58
شناسه : 206440

فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: امید است مطالبه چندین ساله مردم ری، خارج از دعواها و منازعات سیاسی و بحث های حاشیه ای به عنوان نگاه کارشناسی به مسائل و مشکلات امروز ری به نتیجه برسد.



به گزارش شاخه سبز - هدایت الله جمالی پور، در نشست مشترک نمایندگان مجلس و مسئولین شهرستان ری و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال 98 به صورت جدی پیگیر مطالبات مردم ری خواهیم بود و امید است که با همفکری نمایندگان مجلس امسال موضوع خاص مطالبه جدی مردم ری اعم از شهرداری و شورای شهر مستقل در دستور کار قرار گیرد. پیش از این نیز درخواستی با امضای 40نفر از نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس تحویل شده که در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم که این مطالبه چندین ساله مردم ری، خارج از دعواها و منازعات سیاسی و بحث های حاشیه ای به عنوان نگاه کارشناسی به مسائل و مشکلات امروز ری به نتیجه برسد.

جمالی پور در ادامه گفت: مردم ری به واسطه تاریخ 8هزار ساله این شهرستان می بایست از اصل یکصدم قانون اساسی که برای تمامی مردم، دولت و کشور محترم است، نیز برخوردار باشند و برای مردم ری نیز اجرا و عملیاتی شود.

وی با اشاره به پرداخت 50درصد از عوارض پالایشگاه تهران به ری بیان کرد: تا به حال عوارض پالایشگاه به شکل ناعادلانه ای بین شهرستان های استان تهران توزیع می شد. این عوارض حق مردم شهرستان ری و شهرها و روستاهای تابعه است ؛ اما تضعیف شده بود و مورد توجه نبود.

فرماندار ویژه شهرستان ری در پایان تصریح کرد: اخیراً نامه ای از سوی محیط زیست و بر اساس بررسی های کارشناسانه تنظیم شد و به اداره کل مدیریت بر ارزش افزوده ارسال شد. بر این اساس مقرر شد که 50درصد از عوارض پالایشگاه در شهرستان و در راستای آلودگی های تحمیلی پالایشگاه بر آب، منابع زیرزمینی و هوای شهرستان تعلق گیرد و 50دردصد دیگر این عوارض نیز بین شهرستان ری و باقرشهر و شهرستان های پیرامون تخصیص یابد.

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید