تاریخ : 1398/02/26 18:46
شناسه : 206831

استاندار تهران گفت:میانگین پرداخت کشوری از سوی بانک‌ها به صنعتگران استان تاکنون پرداخت نشده است و در صورت عدم پرداخت به عنوان مطالبه قضایی پیگیری خواهیم کرد.


به گزارش معصومه محمدی خبرنگار شاخه سبز از پاکدشت - انوشیروان محسنی بند پی در پنجاه و یکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان تهران بیان کرد:با بررسی وضعیت اقتصادی نابسامان کشورهای مشابه به ما برای برون رفت از این وضعیت چند تدبیر اتخاذ کردند که توانستند ازین معضل به درستی عبور کنند.

وی اولین راه حل را مردم نهاد کردن اقتصاد کشور خواند و گفت : این مورد موجب استفاده از ظرفیت های مردمی در بخش خصوصی و تعاونی است. همچنین کمک به فعالیت بخش اقتصادی در بخش های مختلف بیمه ای، بانکی و تامین زیر ساخت بسیار حائز اهمیت هست. توسعه مراودات با کشورهای منطقه را در راستای برطرف سازی مشکلات ارزی صادرات نفتی قرار دهیم تا بتوانیم این منبع را با توسعه صادرات غیر آن تامین بخشیم.

محسنی بند پی اشاره داشت: یکی از راهبردهای استانداری و کارگروه رفع موانع تولید، حمایت از سرمایه گذاری و شناسایی این نوع واحد استان با تولید کمتر از ظرفیت نسبی و  حمایت از آنان برای ظرفیت حداکثر را داریم.

استاندار تهران گفت :شناسایی واحد های تولیدی غیر فعال و فعال را داریم تا راه اندازی این واحدها تهسیل یابد با حفظ و گسترش صنایع  موجود را در دستور کار داریم که ارجحیت بر واحدهای تازه تاسیس دارد

وی ادامه داد: متأسفانه موضوع مالیات بر ارزش افزوده صنعت استان را زمین‌گیر کرده است از این‌رو اعتقاد ما بر این است که مالیات ارزش افزوده باید از تولید به سمت مصرف سوق پیدا کند.

استاندار تهران سپس تصریح کرد: عدم همکاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات به صنعتگران در استان تهران مشکلات بسیاری را به وجود آورده است و علاوه بر این بعضاً تسهیلات اختصاص داده شده به استان تهران به سایر استان‌ها نیز منتقل می‌شود.

محسنی بندپی گفت: میانگین پرداخت کشوری از سوی بانک‌ها به صنعتگران استان تاکنون پرداخت نشده است و در صورت عدم پرداخت به عنوان مطالبه قضایی پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به مشکل تأمین برق شهرک‌های صنعتی در پاکدشت خاطرنشان کرد: کمبود برق صنایع را از طریق استقرار ایستگاه برق 1000 مگاواتی در شهرک صنعتی پیشوا برطرف خواهیم کرد.

انتهای پیام /

پاسخی بگذارید