گروه: استان ها / قم
تاریخ : 1398/03/9 16:42
شناسه : 207061

قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف کشور گفت: ظرف ۶ ماه آینده بزرگترین اپلیکیشن نظارتی مشاهده و ثبت تخلفات کشور برای ادارات از طرف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ساخته و به ساده‌ترین شکل ممکن در دسترس عموم قرار می‌گیرد.



به گزارش شاخه سبز به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین روح‌الله میرزایی در نشست خبری تبیین رویکرد جدید ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر که در سالن جلسات ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم برگزار شد، با اشاره به فراموش‌شدن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه امروز اظهار داشت: مسائل روزمره جامعه، ما را به این سمت برده که با بردن نام امربه‌معروف، ذهن ما تنها به‌طرف عفاف و حجاب متمرکز می‌شود.
وی با اشاره به متن سخنرانی مقام معظم رهبری در سال 72 در مورد ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر گفت: مسائل اجتماعی روزمره ستاد را به سمتی برد که گمان می‌کردند امربه‌معروف باید در خیابان به عوام تذکر داده شود که با این اقدام نه‌تنها حجاب و عفاف درست نشد بلکه ماهیت ستاد نیز کمرنگ شد.
قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به برگزاری جلسات متعدد از تیم‌های فکری و اجرایی در رابطه با نحوه عملکرد ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان کرد: لازم است نام امربه‌معروف را در میان مردم زنده کنیم تا فارغ از بحث عفاف و حجاب در زمینه مسائل دیگر نیز به‌ درستی دعوت به معروف و جلوگیری از منکر انجام شود.
وی با بیان اینکه احیاء امربه‌معروف و نهی از منکر مسئولان لازمه رعایت نکات جدی است عنوان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر باید به‌صورت تخصصی انجام شود و این امر میسر نمی‌شود مگر اینکه امربه‌معروف از خود ما آغاز شود.
میرزایی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری با دانشجویان در زمینه حل مسئله به شکل مطالبه گری ابراز کرد: همه از ما توقع دارند که با منکرهای جامعه و نهادها برخورد کنیم درصورتی‌که ستاد برای زنده کردن امربه‌معروف است و تنها زمینه‌سازی و فرهنگ‌سازی از امربه‌معروف ازجمله وظایف ما به شمار می‌رود.
وی با تأکید بر اینکه اگر به دنبال ایجاد تنش باشیم هرگز نمی‌توانیم امربه‌معروف را احیاء کنیم افزود: لازم است مفهوم توصیفی را در ذهن مخاطبان ایجاد کنیم تا خود مردم به‌سوی دعوت یکدیگر  به عمل کردن به معروف و دوری از منکر بروند.
قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه نقش رسانه در جامعه امروز نقشی تعیین‌کننده است ابراز کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر کردن مسئولان موضوعی است که اگر مطرح شود تمامی مردم با ستاد همراه می‌شوند زیرا فساد برخی از مدیران و مسئولان سبب بیمار شدن جامعه شده است.
وی با اشاره به همکاری حوزه علمیه استان به‌عنوان گروه متخصص در امربه‌معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر تنها به حجاب محدود نمی‌شود بلکه به گردشگری، محیط‌زیست و دیگر نهادهای فعال در کشور نیز معطوف می‌شود.
میرزایی با تأکید بر اینکه گروه‌های امربه‌معروف و نهی از منکر باید به‌روزرسانی شوند عنوان کرد: 28 گروه محیط‌زیست در اراک فعال هستند که از این تعداد تنها یک گروه به امربه‌معروف و نهی از منکر محیط‌زیست توجه دارند و مابقی باید از بین بروند.
وی با بیان ایجاد تغییرات در سامانه طلایه‌دار در مورد ثبت‌نام افراد با تخصص‌های متفاوت عنوان کرد: در این سامانه دیگر به دنبال استعلام نیستیم و پس از ثبت‌نام به افراد، نحوه برخورد در امربه‌معروف و نهی از منکر به مخاطب آموزش داده می‌شود.
قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل نهادها در حل مسائل شخصی به‌جای مشکلات عموم جامعه ادامه داد: وظیفه ما نهی از منکر است نه برطرف کردن منکر، پس باید تنها به تذکر زبانی بسنده کنیم و بیش‌ازحد به مخاطبان هشدار ندهیم.
وی با تأکید بر احیا شأن شورای امربه‌معروف و نهی از منکر عنوان کرد: در دستگاه‌های دولت ستاد امر با معروف و نهی از منکر اندازی شده است؛ همچنین این ستاد از اعضای حقیقی و حقوقی و شورای عالی تشکیل‌شده که مصوبات آن را رئیس شورا تصویب می‌کند.
میرزایی گفت: شورا موظف است فرهنگ‌سازی و زمینه‌سازی کند که در صورت انتقاد مردم از مدیران و مسئولان، با هیچ‌گونه واکنش تندی مواجهه نشوند.
وی با اشاره به اینکه مطالبه گری یعنی ناامن کردن فضای تخلف برای مسئولان، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر وظیفه نظارت عمومی است که لازم است با دوری از تشویش اذهان، نشر اکاذیب، توهین و تهمت زدن به افراد به وظیفه خود عمل کنند.
قائم‌مقام دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور در مورد بحث نظارت عمومی مردمی خاطرنشان کرد: ظرف 6 ماه آینده بزرگترین اپلیکیشن نظارتی مشاهده تخلفات کشور برای ادارات از طرف ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر ساخته و به ساده‌ترین شکل ممکن در دسترس عموم قرار می‌گیرد؛ همچنین در این سامانه در صورت مشاهده هرگونه تخلف از کارمندان و مدیران، با واردکردن بارکد شخص متخلف و واردکردن تخلف مربوطه، تخلف ثبت‌شده و بررسی می‌شود.
انتهای پیام/

پاسخی بگذارید