تاریخ : 1398/03/27 15:13
شناسه : 207494

مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران گفت :در کشور ما ۱۴ هزار متر گلخانه وجود دارد که بیش از ۳۰ درصد آن در استان تهران قرار دارد و از این نظر رکورددار اجرای گلخانه ها در استان تهران هستیم.



به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - کریم ذوالفقاری،  در آیین افتتاح گلخانه روستای عمادآور با عنوان باغ بهشت، اظهار داشت: راه نجات کشور رونق تولید و بهره‌برداری بهینه از ظرفیت‌های موجود است.


وی افزود: در کشور ما  ۱۴ هزار متر گلخانه وجود دارد که بیش از ۳۰ درصد آن در استان تهران قرار دارد و از این نظر  رکورددار اجرای گلخانه ها در استان تهران هستیم.


ذوالفقاری با بیان اینکه  هزینه‌های اجرای گلخانه زیاد است گفت:  در حال حاضر  احداث گلخانه بین ۸۰۰ میلیون تا ۳ یا۴ میلیارد در هر هکتار هزینه دارد،  اما در عین حال از سودآوری بالایی نیز برخوردار است. سرمایه‌گذار گلخانه می‌تواند بعد از گذشت ۲سال از احداث  مخارج آن را به صفر برسانند.


وی تاکید کرد: تغییر کاربری اراضی معضلی بزرگ برای شهرستان ها و استان  تهران است. این اتفاق تا حدی مهار شده اما تخریب تنها راه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی نیست. 


مدیرکل جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به تولیدات کشاورزی استان تهران یادآور شد: محصولات کشاورزی استان تهران از آذربایجان شرقی بیشتر است. در واقع استان تهران از بسیاری از استان‌های مطرح در حوزه کشاورزی جلوتر است.


وی در پایان بیان کرد: علاقه سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان تهران افزایش یافته و روزی نیست که من حداقل ۲۰ مجوز ایجاد گلخانه را امضا نکنم.


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید