گروه: سایر / یادداشت
تاریخ : 1398/05/24 18:47
شناسه : 208680

 هدی سادات چاوشی: روزخبرنگار است.. باید قدردان توانایی خبرنگاران و نقش بسزای آنها در آبادانی، پیشرفت و فرهنگ‌سازی کشور بود. قرار است از راویانِ ملی تکریم شود. مسئولانِ شهر هم آمده‌اند. خبرنگاران و خطرنگاران هم ‌آمده‌اند.

آقای شاعر و حاضر در جشن، فضا را به سمتی میبرد که اولین و بهترین بانوان خبرنگار در عالم (حضرت زینب سلام الله علیها و مادرایشان حضرت قاطمه زهرا(سلام الله علیها) برایت یادآور میشود... ایشان که اخبار در تاریخ را به گونه‌ای روایت کرده‌اند که همچنان بعد از 1400 سال خبرشان دربرگیری و تازگی دارد... تصاویری از حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) را میبینی که در حال پخش است و شعر که همراه با اشک و ارادت به این حضرات پایان میگیرد... مجریِ حاضر در تالار، سالِ خبریِ خوب و پرکاری را برای خبرنگاران آرزو میکند.

مادرانی از جنس خبرنگار آمده‌اند. پدرانی هم هستند و مابقی که هنوز نمیتوانند از هدیه ویژۀ زوجهای خبرنگار که توسط توئیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات «محمدجواد آذری جهرمی» اعلام شده، استفاده کنند هرچند تمامی خبرنگاران قرار است از یکسال اینترنت رایگان بهره‌مند شوند. تنگ قرعه کشی هم هست!.. مادرانی از جنس خبرنگار آمده‌اند که در این چند سال که به حرفه روزنامه‌نگاری مشغولم، هنوز ندیده‌ام از مادرانِ خبرنگار تقدیر ویژه‌ای داشته باشند.

مادرانی که با شغلشان عجین شده‌اند و دلشان در تاب و تب جامعه ، مادرانه دلواپس و نگران است و حواسشان هر لحظه در پی حصولِ آرامشی و اقدامی و انتقادی شکوهمند است تا شاید حتی یک فرزند از فرزندانِ جامعه حالش بهتر شود و هر فرد که یک ملت است. مادرانی از جنس خبرنگار آمده‌اند... چه او که فرزندی در شکم داشت و در راهروی مرتبط با نشستِ روز گذشته، نفس‌زنان سریع قدم برمیداشت تا اخبار مرتبط با استان را پوشش دهد و دلیلش صرفا علاقه به این حرفه بود.. چه او که حتی وقتی فرزندش دیده به جهان گشود همچنان با وجود مرخصی بعد از زایمان خبرها را در سایت میچید و عاشقانه قلم میزد... و چه او که مادری اکنون با چند کودک از سپاهیان ایرانیِ اسلامی است که در این تجلیل نه تنها حتی گاهی نمیتوانند با خانواده حضور پیدا کنند، بلکه اسامی هیچکدامشان هیچوقت درشان تنگ قرعه‌کشی و قرعه‌کشی نیست و وظیفه مادرانِ خبرنگار که عمدتا روایتِ امور و هموار کردن مسائل در راستای اهدافِ نظام و ملت است تا شایدصبورانه، متبسم و با سعه صدر از اولین و بهترین بانوانِ خبرنگار در عالم و تاریخ الگوبرداری کنند و سرفصلهای زیرساختها را مادرانه و مدبرانه قلم بزنند و راهبری کنند

انتهای پیام

پاسخی بگذارید