تاریخ : 1398/07/3 16:07
شناسه : 209386

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به راهبرد فشار حداکثری آمریکا درباره ملّت ایران گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند، در چنین شرایطی، هدف دشمن از طرح مذاکره، تسلیم دیدگاه خود به ملّت ایران است.

آیت‌الله سیّد هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به راهبرد فشار حداکثری آمریکا درباره ملّت ایران گفت: همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند، در چنین شرایطی، هدف دشمن از طرح مذاکره، تسلیم دیدگاه خود به ملّت ایران است.

 وی ادامه داد: با توجه به بدعهدی‌های آمریکا در موضوع برجام، هر نوع مذاکره با آن‌ها در شرایط فعلی، برای گرفتن امتیاز است. مذاکره با کسی که اعتمادی به قول و رفتارش نیست، هیچ نفعی برای ملّت ایران ندارد.

حسینی بوشهری، راه‌کار مقابله با فشار حداکثری را "ایستادگی حداکثری" دانست و گفت: به‌تعبیر رهبر انقلاب، دشمن می‌خواهد با فشار خود، ما را خسته کند، و ما باید با مقاومت، دشمن را خسته کنم.

به گفته عضو مجلس خبرگان رهبری، وارد شدن به مذاکره با دشمن بدعهدی که به قول خود وفا نمی‌کند، هیچ سودی در بر نخواهد داشت.

حسینی بوشهری ادامه داد: تنها نتیجه‌ای که از مذاکره حاصل می‌شود این است که آن‌ها خواهند گفت که فشار ما باعث شد که ایرانی‌ها پای میز مذاکره بیایند. چرا که آمریکایی‌ها در آستانه انتخابات هستند و به چنین دستاوردی نیاز دارند.

وی با بیان اینکه ما اهل منطق هستیم و از مذاکره فرار نمی‌کنیم، تصریح کرد: منتها آمریکایی‌ها نه منطق می‌فهمند و نه به عهدشان پایبند هستند.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه به رئیس‌جمهور توصیه می‌کنیم که در صحن سازمان ملل، مقتدرانه از منافع ملّت دفاع کند، گفت: قاعدتاً نیز چنین خواهد بود و ایشان از منافع ملّت دفاع خواهند کرد.

 حسینی بوشهری با بیان اینکه از رئیس‌جمهور توقع می‌رود مواضع قاطع ملّت را به سمع نمایندگان ملّت‌های دنیا برساند، گفت: حضور رئیس‌جمهور در سازمان ملل، با هفته دفاع مقدّس همزمان شده است و دنیا بداند که ما به هیچ کشوری تعدّی نمی‌کنیم و فقط از خاک خود فاع کرده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان افزود: ما خواهان صلح در منطقه هستیم امّا صلحی شرافتمندانه. طرحی هم که آقای روحانی قرار است مطرح کند، قاعدتاً باید درباره ائتلاف امنیتی در منطقه باشد.

پاسخی بگذارید