تاریخ : 1398/07/6 21:12
شناسه : 209445

مدیر ارزیابی و نظارت معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا، رهبری حکیمانه و تفکر و قدرت بسیجی به دست آمده است.



به گزارش شاخه سبز به نقل از فارس - امیر سرتیپ دوم ایرج تذکری مدیر ارزیابی و نظارت معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در روستای قمصر بخش کهریزک برگزار شد، اظهار داشت: در دورانی که استکبار جهانی جنگ تحمیلی را بر کشور ما تحمیل ‌کرد، غیور مردان کشورمان در آن دوران طلایی با ایثار و رشادت‌گری فراموش نشدنی به نمایش گذاشته و از ایران اسلامی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین صبحگاه‌های مشترک یاد و خاطره رزمندگان دفاع مقدس را تداعی می‌کند، ادامه داد: تاریخ شفاهی دفاع مقدس را باید حفظ و با جوانان مرور و یادآوری کنیم. 

مدیر ارزیابی و نظارت معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه در عصر حاضر نیز شاهد حس و حال شورانگیز دفاع مقدس در جوانان ولایی کشور هستیم، خاطرنشان کرد: زمانی که عناصر تکویری داعش جنایات خود را آغاز کردند کمتر کسی گمان می‌کرد جوانان ما هم‌چون دفاع مقدس در صحنه حاضر شوند و ایثارگری کنند.

امیر سرتیپ دوم تذکری با یادآوری حضور امثال شهید حججی و ذوالفقار نسب‌ها در دفاع از حرم خاطرنشان کرد: شهدای گران‌قدر مدافع حرم برای حضور در صحنه‌های جنگ جوانمردانه و شجاعانه در مقابل دشمنی که ریشه اسلام را هدف گرفته بود ایستادگی کردند.

وی با مطرح کردن اینکه در مقطع کنونی ایران اسلامی به عنوان یکی از کشورهای مقتدر محسوب می‌شود که استکبار جهانی برای ملاقات رئیس جمهور کشور ما تلاش می‌کند، تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب با قدرت و صلابت معتقد است در هیچ شرایطی مذاکره نخواهد شد، این چنین کسی جرأت نگاه چپ به ما ندارد.

مدیر ارزیابی و نظارت معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح استکبار جهانی را روز به روز رسواتر از قبل دانست و ابراز داشت: ما بسیجی بوده و به آن افتخار می‌کنیم و به درستی که وقتی تفکر و قدرت لشگر بسیج در جامعه حاکم می‌شود، اقتدار کشور به برکت خون شهدا، رهبری حکیمانه و این نگاه بسیج ایجاد شده است.

امیر سرتیپ دوم تذکری با اشاره به روزهای آغاز دفاع مقدس نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ کشور عراق را از نظر نظامی و مالی حمایت می‌کردند، عنوان داشت: در جنگ ما حتی امکان ایجاد مانع نیز نداشتیم ولی امروز امکانات و پیشرفت به قدری بوده که هواپیمای در حال پرواز آمریکا را هدف میگیریم 
این نتیجه تفکر و اقتدار بسیجی و ولایی است. 

وی با یادآوری بمباران کشور یمن در ۴ سال گذشته اظهار داشت: جبهه مقاومت در یمن در طول حملات و جنایات عربستان سعودی با محوریت استکبار جهانی نه تنها تضعیف نشده بلکه روز یه روز قوی تر و منسجم تر شده و این ایستادگی و مقاومت ملت یمن از تفکر بسیجی ملت ایران شکل گرفته و به خود باوری رسیده که با پهبادها عربستان را مورد حمله قرار می‌دهد.

مدیر ارزیابی و نظارت معاونت عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مظلوم همه جا حضور خواهد داشت، اضافه کرد: باید حس و حال دفاع مقدس به درستی منتقل شود که چگونه کشور به این اقتدار رسیده و فرهنگ دفاع مقدس، مقاومت و پایداری به کشورهای دیگر منتقل و صادر شده است.

امیر سرتیپ دوم تذکری در پایان انقلاب اسلامی ایران را به عنوان یک تفکر و ایده جهانی مورد الگو برای کشورهای مظلوم معرفی کرد.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید