تاریخ : 1398/07/9 22:05
شناسه : 209484

هنرمندان خطه ری علیرقم تمام ظرفیت ها و پتانسیل های فرهنگی و مذهبی این شهرستان برای نمایش اثار ارزشمند خود به شهر تهران رجوع می کنند و نبود فضای مناسب برای نمایش آثار از مشکلات عمده هنرمندان است.



شاخه سبز - اعظم السادات رفیعی پور در گفتگو با خبرنگار روز سپید بیان کرد: هنر مجموعه ای از فرایندهای ساخت انسان هست که اثر گذاری بر عواطف و هوش انسانی دارد تا یک موضوع را با یک معنای خاص و ویژه انتقال دهد. اگر بخواهیم انسان را بشناسیم و از تمام کیفیات گذشته و حال او آگاه شویم، هیچ چیز به اندازه‌ى هنر نمی تواند بیان مطلب را از قبیل: جنگ‌ها، موفقیت‌ها، نابودی‌ها، مذهب، سطح فکر، افکار و احساسات و… در قالب یک اثر ماندگار و ارزشمند در جامعه داشته باشد و آن موضوع را استوار و بادوام سازد. 


رفیعی پور تشریح کرد: در طی 18 سال فعالیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی خود در راستای ارتقای هنر در سطح شهرستان حتی بصورت رایگان دوره های آموزشی مختلفی را برگزار کردم زیرا شهرری نیازمند توسعه هنر است تا به سمت موفقیت و پیشرفت گام بردارد. 


مدیر آموزشگاه هنرمندان راگا افزود : در شهرری آموزشگاه هنری داریم ولی جایگاه و سقفی برای زنده نگه داشتن هنر خود نداریم. گرچه در مجموعه فرهنگسرای ولا مکانی تخصیص داده شده اما اصلا استانداردهای لازم را دارا نیست و محدودیت های بسیاری در آنجا نقش بسته شده است. 


وی ادامه داد: هیچ چیز به اندازه‌ى هنر مبین افکار و احساسات شخص نمی‌تواند باشد و سیر فرهنگ و تحولات انسانی و محیطی را که شخص هنرمند در آن قرار گرفته است نمی‌تواند بیان دارد. آنوقت شهرستان ری با قدمت 8 هزار ساله از یک گالری چند متری کوچک در گوشه ای از ری آغوش خود را بسمت هنرمندان باز کرده است. 


رفیعی پور تصریح داشت: اگر امروز بتوانیم با توسعه هنر و فرهنگ آن شادابی خاص را به بانوان بازگردانیم، قطعا زنان ما در اجتماع موفق عمل خواهند کرد. 


این هنرمند و استاد نقاش شهرستان ری یادآور شد :  ادارات ما می توانند در سطح شهرستان با یک هم افزایی کوچک در راستای انجمن هنرمندان پویا، ایجادجمعه بازار هنری و تخصیص مکانی فاخر برای گالری تلاش کنند؛ اما با بیان این مطلب مسوولین برای تقدیر کوچکی از هنرمندان ما شانه خالی می کنند و همین عامل موجب کاهش امید هنرمندان ما به شهرستان و رجوع و اعتماد آنان به شهر تهران می شود. 


انتهای پیام/

پاسخی بگذارید