لاریجانی:
گروه: سیاسی / مجلس
تاریخ : 1398/07/14 18:43
شناسه : 209510
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 14 مهر) پارلمان، در نطق پیش از دستور خود، ضمن  تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: از امام حسن(ع) روایتی نقل است که معنای سیاست در مکتب او را بیان می‌کند، به‌نحوی که سیاستمدار واقعی کسی است که سه ویژگی داشته باشد؛ اول در رعایت حق‌الناس و حق‌الله پیشگام باشد و داشتن حکمت را برای سیاست‌گذار ضروری می‌دانند.

وی افزود: امام حسن مجتبی(ع) در روایتی می‌فرمایند:‌ اوج حکمت ترس از خداست و در روایات دیگری می‌فرمایند، ای فرزند آدم، از حرام الهی خود را پاک نگه‌دار که عابد خواهی بود و راضی به آنچه خدا تقسیم کرده، باش تا بی‌نیاز شوی؛ در مکتب او سیاست‌مداری که واقعی باشد، آن است که حق‌الله را رعایت کند، چیزی که امروز در عالم سیاست کم پیدا می‌شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: ویژگی دوم این است که سیاست‌مدار واقعی کسی است که در ادای حق مردم پیشگام باشد و در رفع نیازهای مردم استوار باشد، در روایتی فرمودند با مردم همان‌گونه رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند و اگر چنین کنی عادل خواهی شد.

لاریجانی اظهار داشت: در سنت اسلامی ما آمده است که در رعایت حق مردم و حق‌الله گاه رعایت حق مردم اولویت پیدا می‌کند؛ حقوق مردم به همان گستردگی است که در رساله حقوق امام سجاد(ع) ذکر شده است.

وی تأکید کرد: ویژگی سوم این است که سیاستمدار واقعی کسی است که حتی نسبت به گذشتگان احساس مسئولیت داشته باشد و حقوق آنان را رعایت کند که اولین امر در این زمینه آن است که از آنان به‌نیکی یاد کند.

رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در سالروز شهادت این امام همام راه او، به‌خصوص در حوزه سیاست مورد توجه واقع شود و راه‌هایی که سیاست‌مداران واقعی باید آن را بپیمایند، مورد توجه باشد.

پاسخی بگذارید