موسوی:
تاریخ : 1398/07/16 17:14
شناسه : 209528

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: اروپایی‌ها ابتکارات خود را به موافقت ترامپ گره زده‌اند

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد طرح صلح هرمز گفت: جمهوری اسلامی در ادامه طرحها، ابتکارات و ایده‌هایی که برای صلح و ثبات منطقه داشته، طرح «پویش صلح هرمز» را مطرح کرد. در این طرح اهداف مشخص شده و راهکارهای آن نیز ارائه شده است.

موسوی با اشاره به این موضوع که این طرح دارای بندهای متعددی است ادامه داد: آنچه توسط رئیس جمهور و وزیر امور خارجه در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام شد، اجمالی از این پویش بوده و به زودی این طرح به‌صورت مکتوب آماده و به کشورهای منطقه خلیج فارس اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح برای امنیت منطقه و با حضور همه کشورهای آن به مرحله اجرا خواهد رسید و سازمان ملل متحد بر آن نظارت خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره گام چهارم کاهش تعهدات برجام نیز گفت: اروپایی‌ها آن طور که می‌بایست به تعهدات خود عمل نکردند و تمامی کارها و ابتکارات خود را به شرطی نانوشته ولی عینی، به نام نظر مثبت رئیس جمهور آمریکا گره زده‌اند. ما طراحی‌های خود را داشته و سناریوهای لازم را پیش‌بینی کرده‌ایم. درصورت ادامه روند کنونی (یک ماه) و بی‌عملی اروپایی‌ها گام چهارم برداشته خواهد شد.

موسوی گفت: برای مراحل بعد از گام چهارم نیز برنامه‌ریزی‌های لازم دیده شده و اگر اروپایی‌ها همچنان به بی‌تعهدی خود ادامه دهند و کار را به‌پیش نبرند،‌ بر اساس طراحی‌ها اقدامات متقابل ایران انجام خواهد شد.

پاسخی بگذارید