تاریخ : 1398/07/23 17:24
شناسه : 209574

دبیر ستاد اربعین شهرستان ری از ارتقای ساماندهی مسیر جاماندگان اربعین حسینی (ع) در شهرستان ری خبر داد و گفت: در تمامی مسیرهای مواصلاتی برپایی چادر های مادر و کودک، سالمندان را خواهیم داشت.



به گزارش خبرنگار شهرستان ری شاخه سبز - آمنه شب کوکا
در نشست خبری ستاد اربعین شهرستان ری بیان کرد :
زیارت امام حسین(ع) در اولین اربعین بعد از شهادت آن  حضرت،  یک زیارت معمولی محسوب نمی شود، که تنها همراه با ثواب های فردی شود.  بلکه یک حضور و رسالت تاریخی است، رسالت در تاریخی که امام حسین(ع) شروع کردند. لذا  تدابیر اندیشیده شده برای جاماندگان اربعینی از اهم فعالیت های ما بشمار می رود.

دبیر ستاد اربعین شهرستان ری تشریح کرد: 14 صورتجلسه از 8 کمیته به دبیرخانه ستاد ارسال شده که خوشبختانه بر اساس این موارد، حداقل دو جلسه در هر کمیته برگزار شده است.

شب کوکا با اشاره به فعالیت کمیته فرهنگی کرد و گفت : در این کمیته  معرفی آثار تاریخی توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری ری، معرفی شهدای شاخص شهرستان در غرفه های بنیاد شهید و امور ایثارگران ری ، برگزاری نمایشگاه عکس هم خواهیم داشت و همچنین برپایی 3 غرفه نمایشگاهی در خصوص ترویج کتاب‌خوانی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ری در راستای تحقق و کسب عنوان پایتخت کتاب تلاش داریم. 

وی با اشاره بر اینکه امسال فعالیت موکب ها تا شب نیز افزایش خواهد داشت، گفت: در سال های گذشته فعالیت موکب های ما تا ظهر اربعین به‌پایان می رسید ولی این روال در مراسم پیش روی افزایش یافته است.

دبیر ستاد اربعین شهرستان ری گفت : افزایش توزیع آب آشامیدنی جز اولین کارهای ستاد محسوب می شود که  در سال های گذشته متاسفانه تا ظهر به اتمام می رسید که ما با تدابیر اندیشیده شده توانستیم، 40 هزار بطری آب را برای مصرف تامین کنیم که 30 هزار عدد از آن، در کنار موکب های همجوار ایستگاه های اتوبوس قرار دارد.

شب کوکا ادامه داد: همایش موکب داران شهرستان برگزارشد و هماهنگی با بخشداران تابعه و برای ارائه بهتر خدمت انجام شده است.

وی در پایان خبر داد : برپایی چادر مادر، کودک و سالمندان در تمامی محور های مصوالاتی خواهیم داشت که در سال گذشته فقط در یک نقطه از خیابان فدائیان اسلام داشتیم.

انتهای پیام/

پاسخی بگذارید