تاریخ : 1399/01/9 17:37
شناسه : 240404


به گزارش شاخه سبز از کاشان، زهرا جلوداریان -  کارشناس تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان به خبرنگاران گفت: ماسک‌های پارچه‌ای معمولی به ویژه پس از شست وشوبرای پیشگیری ازویروس کرونا مناسب نیست.

داوود آقابابایی افزود: عمرمفید ماسک‌های پارچه‌ای مورد تایید معاونت غذا و دارو، بر اساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نزدیک به چهارساعت است وهیچ ماسک قابل شست و شویی وجود ندارد.


وی تصریح کرد: متاسفانه عده ای در کارگاه‌های شخصی خود اقدام به تولید ماسک‌های پارچه‌ای با عنوان قابل شست و شو کردند و به وفور در سطح شهرستان و مرکزهای مختلف عرضه می‌کنند.


کارشناس تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: این نوع ماسک‌ها به صورت غیراصولی و از پارچه‌های نامناسب تهیه می‌شود که نه تنها تاثیری در مقابله با ویروس کرونا ندارد بلکه خود به بروز حساسیت‌های تنفسی نیز منجر می‌شود.


داوود آقابابایی افزود: ماسک‌هایی با پارچه غواصی که این روزها زیاد استفاده می‌شود هم مورد تایید وزارت بهداشت نیست و مانع عبور ذرات نمی‌شود.


به گفته وی، ماسک استاندارد و مناسب برای افراد بیمار و مشکوک، ماسک جراحی بدون سوپاپ استاندارد دارای تاییدیه معاونت غذا و دارو است.


وی افزود: ماسک‌هایی مورد تایید این معاونت است که دارای برچسب و کد مخصوص باشند و استریل کردن ماسک‌های پارچه‌ای با اسپری الکل هم مورد تایید نیست.


وی تصریح کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا از ظرفیت‌های تولیدی شهرستان استفاده شده است و ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار همه اصناف، اداره‌ها و سازمان‌ها قرار گرفته و قرار شده پارچه‌هایی برای تولید ماسک به تایید وزارت بهداشت برسد و سپس با الگوی دوخت به خیاطان داده شود.


بنابر آخرین آمار اعلامی از سوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شمار مبتلایان قطعی به این ویروس در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل ۷۱۲ نفر و شمار متوفیان ۹۸ مورد بوده است و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر بیمار مشکوک و مبتلا نیز از بیمارستان‌های این منطقه تاکنون ترخیص شدند.


انتهای پیام /

پاسخی بگذارید