تاریخ : 1395/12/22 16:12
شناسه : 24890

حسینعلی طالبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری به دلیل قطع گاز ترکمنستان و افت فشار گاز، فشار فراوانی به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری وارد شد، اظهار کرد: در طول این مدت تمام تلاش نیروهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توزیع سوخت جایگزین به کارخانجات، نانوایی‌ها و مراکز صنفی بود تا مردم با سختی و ناراحتی روبه‌رو نشوند.

وی با اشاره به تقدیر وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در زمان قطع شدن گاز، تصریح کرد: با توجه به قطع شدن گاز میزان مصرف بنزین در ۱۱ ماهه سال جاری ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ افزایش یافت. میزان استفاده از نفت سفید در ۱۱ماهه امسال بیش از ۶۰میلیون لیتر بود که ۲۵ درصد نسبت به  سال گذشته کاهش یافت.

طالبی با اشاره به کاهش کالابرگ از ۴۰ هزار به ۱۵ هزار خانوار در سال جاری، گفت: تلاش می‌شود در ابتدای سال ۹۶ این تعداد کاهش یابد و در امسال نیز در چند نوبت کالابرگ در مناطق سردسیر و بالادست استان توزیع شد. همچنین میزان مصرف نفت - گاز در سال گذشته ۵۷۴ میلیون لیتر بود که در سال جاری با ۶درصد کاهش به ۵۴۱ میلیون لیتر رسید.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ساری با بیان اینکه میزان مصرف نفت در سال گذشته بیش از یک میلیارد لیتر بود، افزود: در ۱۱ماه سال جاری ۷۶۳میلیون لیتر نفت مصرف شد که با ۴۵درصد کاهش روبه رو بوده است. همچنین میزان مصرف گاز مایع در سال جاری یک درصد افزایش داشت. در سال گذشته ۷۳ هزار و ۸۰۰ لیتر گاز مایع استفاده شد که این میزان ۷۵ هزار تن افزایش یافت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با تأکید بر غیرقانونی و خطرآفرین بودن استفاده از جایگاه‌های گاز مایع بدون مجوز، گفت: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ واحد غیرمجاز در استان اقدام به فروش گاز مایع به شهروندان می کردند که پلمب شدند. تعداد جایگاه‌های مجاز که به صورت آزاد اقدام به فروش گاز مایع می کنند ۲۴۰واحد است.

مدیرعامل شرکت ملی فرآورده های نفتی منطقه ساری با بیان اینکه تعداد جایگاه های بنزین و گاز طبیعی فشرده مازندران ۱۱۸ واحد است، تصریح کرد: در سال جاری ۵ جایگاه بنزین سوپر و گاز طبیعی فشرده در استان ایجاد شد و ۸۵ درصد جایگاه های شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ممتاز هستند.

وی گفت: نظارت کافی از سوی بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در ایام مختلف سال به ویژه نوروز بر میزان توزیع و فروش جایگاه داران صورت می‌گیرد و درحال حاضر جایگاه های بنزین به هیچ عنوان از افزودنی آب یا فرآوره های دیگر استفاده نمی‌کنند چون ترکیب شیمیایی آن ها به وضوح مشخص است.

طالبی با بیان اینکه خط انتقال گاز دامغان – مازندران تا پایان تیرماه امسال به ساری متصل می‌شود، گفت: با راه اندازی این خط میزان مصرف سوخت مایع کاهش می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری از برندسازی جایگاه‌های سوخت از ابتدای سال ۹۶ در مازندران خبرداد.

وی با اشاره به اینکه در زمان بارش برف در منطقه گدوک نیروهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بسیج شدند تا بنزین را به خودروهای درراه مانده برسانند، اظهار کرد: با توجه به اینکه ساری در کانون قطع شدن گاز بود اما بیش از ۴۰۰میلیون لیتر فرآورده نفتی به استان‌های خراسان شمالی، رضوی و سبزوار صادر شد.

طالبی با بیان اینکه ۵ میلیون لیتر فرآورده نفتی از انبار ساری به کشور افغانستان در حال صادر شدن است، تصریح کرد: آمادگی کامل برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی استان مازندران وجود دارد و از ۱۵ اسفندماه سال جاری بنزین سوپر به اندازه کافی در اختیار جایگاه داران استان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه موزه نفت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری در حال راه اندازی است، گفت: به زودی ساخت این موزه قدیمی به پایان می رسد.انتهای پیام

پاسخی بگذارید