رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان:
تاریخ : 1402/06/13 11:40
شناسه : 403983

 

به گزارش شاخه سبز؛ دکتر محمدرضا میرزایی رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و وامنیت غذایی مازندران در نشست امروز شورای سلامت و امنیت غذایی استان با ارائه گزارشی از عملکرد این دبیرخانه و بیان خلاصه ای از سیمای سلامت استان، اظهار داشت : دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ۱۰۸۸ خانه بهداشت فعال، ۲۶ بیمارستان، ۱۰۱ مرکز جامع خدمات سلامت شهری و ۱۹۱ مرکز جامع خدمات سلامت روستایی به عنوان گسترده ترین شبکه بهداشت و قطب اجرای برنامه پزشک خانواده در کشور مطرح است.

دکتر میرزایی با اشاره به اینکه این دبیرخانه دارای سه نقش تسهیل گری، مراقبتی و هماهنگی بین بخشی است اضافه کرد: برای اجرای اقدامات بزرگ در این کارگروه نیاز به تخصیص و تامین اعتبار، حمایت وزارت کشور و وزارت بهداشت و همکاری و مشارکت سایر سازمان ها می باشد.

وی تشکیل ۳۸ شورای پیام گزار سلامت، ۵۳۸ کانون سلامت و ایجاد گروه مادران جوان در راستای جوانی جمعیت و برگزاری ۱۴۷ جلسه کارگروه سلامت و امنیت را از اقدامات این کارگروه برشمرد و با اشاره به ۲۰ میلیون جمعیت شناور در مازندران بر تقویت اورژانس هوایی استان تاکید کرد و گفت: موضوعات آب و فاضلاب، مصرف کودهای شیمیایی، سموم و آفت‌ها کش ها در کشاورزی، وجود سگ های ولگرد و نقاط حادثه خیز جاده ای از تهدیدکننده های دائمی سلامت استان هستند.

 دکتر میرزایی به تولید ۳ هزار تن زباله در استان که در ایام تعطیل سه برابر می شود اشاره کرد و گفت :این مسئله امکان آلودگی آب های زیرزمینی را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: اورژانس۱۱۵ استان مازندران جزو فعال ترین اورژانس های کشور است که در ۵ ماهه اول سال ۷۱ هزار ماموریت به انجام رساند که از این تعداد ۱۳ هزار ماموریت ترافیکی بوده است، در حالی‌که ۱۷۴ دستگاه آمبولانس‌ داریم که برای این حجم جمعیت و تصادفات  کافی نیست.

وی ادامه داد: مصرف کود، سموم و آفت‌ کش اگر چه در حال کاهش است اما نیاز به فرهنگ سازی و سایر اقدامات موثر دارد که باید از طریق این کارگروه پیگیری جدی شود.

پاسخی بگذارید