تاریخ : 1396/01/30 18:06
شناسه : 34364
علی شادمان در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید اخیر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی کشور از روستای کندلوس، از این روستا به عنوان یکی از ظرفیت های بزرگ منطقه در بحث گردشگری یاد کرد و گفت: روستای کندلوس دارای جاذبه‌های طبیعی و مناظر بسیار زیبایی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

 وی با ابراز خرسندی از انتخاب روستای گردشگری کندلوس به عنوان یکی از 73 روستای منتخب از سوی سازمان گردشگری کشور، اظهار کرد: بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری در کندلوس به صورت بالقوه باقی مانده است و ضرورت دارد تا با شناسایی آنها نسبت به فعال کردن پایدار این فرصت‌ها اقدام اساسی صورت گیرد.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه امروز صنعت گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین فاکتورها در ایجاد اقتصاد و درآمد پایدار مورد توجه ویژه بسیاری از کشورها قرار دارد، تصریح کرد: بخش کجور با سابقه طولانی تاریخی و گردشگری ظرفیت های زیادی در بخش گردشگری دارد که ناشناخته مانده است.

شادمان با اشاره به وجود نخستین و تنها موزه فرهنگی تاریخی جهان در روستای کندلوس از آن به عنوان  یکی از ارزشمندترین زیرساخت‌های مهم گردشگری یاد کرد و متذکر شد:در کنار آن می توان از وجود طبیعت بکر و زیبای آن برای تحقق شعار سال در راستای ایجاد زمینه‌های تولید و اشتغال پایدار برای خانوارهای روستایی استفاده بهینه و مطلوب کرد.

وی با تاکید بر اینکه دنیا باید این گنجینه عظیم را که هم پیشینه فرهنگی و هم ظرف ذهنی سیال تاریخی مردم ایران و بخش کجور است را به تصویر بکشد،گفت: فعال کردن فرصت‌های بالقوه گردشگری در روستای کندلوس برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خانوارها سبب مهاجرت معکوس روستائیان از شهر به روستاها شده و فضای کسب و کار همراه با پیشرفت و توسعه روستایی رونق فراوانی می‌گیرد.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه موزه کندلوس خدمت بزرگی به میراث فرهنگی می‌کند و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: این موزه غنی فرهنگی و تاریخی بار ملی و جهانی را به دوش می‌کشد و بنابراین باید در معرفی روستای گردشگری کندلوس بیش از پیش همت کرد چرا که هنوز قابلیت‌های گردشگری این روستا به خوبی شناسانده نشده است.

شادمان با اشاره به وجود انواع میراث‌ گران‌بهای فرهنگی و تاریخی در موزه کندلوس، گفت: در حال حاضر روستای کندلوس در سطح بین‌الملل در حوزه گردشگری شناخته شده است و همه ساله گردشگران خارجی زیادی نیز از اقصی نقاط جهان برای بازدید از این موزه و طبیعت این روستاها و اطراف آن به این منطقه سفر می‌کنند و این یک فرصت بسیار مهمی در صنعت توریسم روستایی است.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید