تاریخ : 1396/02/16 16:15
شناسه : 39166
قاسم احمدی لاشکی در آیین تجلیل از معلمان دانش‌آموزان با نیازهای ویژه غرب مازندران، با اشاره به نقش پررنگ معلمان مدارس استثنایی در تعلیم و تربیت اظهار کرد: مدارس استثنایی نیاز به توجه ویژه دارند اما معمولا مورد غفلت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه شرایط تعلیم و تربیت و اداره کلاس‌ها با دانش آموزان خاص بسیار سخت است، افزود: این کار نیاز به هنر صبر و شکیبایی دارد که در وجود هر کسی نیست.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه هیچ کس به اندازه معلمان و مدیران استثنایی سهم زحمت تعلیم و تربیت این قشر  را بر دوش ندارد، تصریح کرد: مجلس و دولت و وزارت آموزش و پرورش به حوزه مدارس استثنایی توجه کمتری دارد.

احمدی لاشکی خاطرنشان کرد: دانش آموزان حوزه استثنایی به دو بخش بسیار باهوش با استعداد درخشان و ضعیف جسمی و ذهنی تقسیم می شود و نیاز است همان اندازه که به دانش آموزان با استعداد رسیدگی می شود، باید به دسته دوم نیز توجه کرد.

وی گفت: در برنامه ۵ ساله ششم چند صفحه پیرامون آموزش و پرورش نگاشته شد، اما متاسفانه مدارس استثنایی کمتر دیده شد.

این نماینده با تاکید بر اینکه ناتوانان را توانمندکردن یک هنر است، اظهار کرد: هرچند باید نگاهمان به نخبگان بیشتر باشد اما در حوزه تربیت و پرورش نیز غفلت‌هایی صورت می گیرد.

احمدی لاشکی بر پیروی از ولایت فقیه تاکید کرد و گفت: کشور بدون ولایت همانند بنای بدون ستون است.

وی تصریح کرد: گاهی شبکه های معاند و معارض برای ضعیف کردن این ستون کار می کنند که باید حواسمان جمع باشد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اینکه باید آموزش‌ها برنامه محور و نیاز محور باشد، اظهار کرد: متاسفانه پژوهش ها در دانشگاه بر اساس نیاز نیست و بسیاری از آموزش ها نیز بر اساس نیاز نیست.

احمدی لاشکی در پایان گفت: دولت برای نخستین بار پاداش خدمت فرهنگیان مربوط به سال ۹۵ را به صورت کامل پرداخت کرد.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید