تاریخ : 1396/02/16 18:06
شناسه : 39217
«ربیع فلاح» در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مازندران  که با حضور «ولی‌الله سیف» رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، گفت: هرچند مازندران دارای صنایع بزرگ نیست اما صنعت این استان بر پایه کشاورزی، تولیدات، گردشگری شکل گرفته، اما متأسفانه سهم مازندران از اعتبارات ارزی بسیار ناچیز است.

وی گردشگری را یکی از مهم ترین راه‌های رشد اقتصاد استان دانست و افزود: با توجه به این نکته که سال گذشته بیش از ۴۲ میلیون نفر شب اقامت در استان داشته‌ایم، اما محدودیت هتل‌ها، راه‌ها در جاهایی که اقامت‌پذیر است به ضعف‌هایی در این صنعت منجر شده که نیازمند انجام اقداماتی در زمینه بهبود روند تسهیلات گردشگری هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به این نکته که  میلیون‌ها نفر در همه سال به مازندران می‌آیند و تأمین زیرساخت‌های مناسب از اساسی‌ترین اقدامات لازم برای توسعه صنعت گردشگری در مازندران است، یادآور شد: سیاست‌های کشور در میزان رضایت‌مندی مردم تأثیرگذار است پس باید رضایت مردم را بخصوص در حوزه اشتغال و تولید جلب کرد.

فلاح خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ ، با توجه به شعار سال، تلاش‌های بسیاری شده تا براساس سیاست‌های محوله شاهد رشد اقتصادی استان باشیم اما با توجه به ظرفیت‌های استان مازندران  باید تلاش‌های بیشتری صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در بحث بسته رونق اقتصادی، بانک‌های استان با توجه محدودیت‌های منابع بانکی تا حدودی توانستند تسهیلاتی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهند اما ما این امر بیانگر این نیست که ما توانسته‌ایم همه نیازهای استان را برطرف کنیم.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید