تاریخ : 1396/02/16 18:08
شناسه : 39218

«سید عیسی میرشفیعی» در آئین تجلیل از معلمان دانش‌آموزان نیازهای ویژه غرب مازندران که به میزبانی نوشهر برگزار شد با بیان این‌که آموزش و پرورش عامل توسعه هر کشور است، اظهار کرد: در صورتی که نظامی آموزش و پرورش خود را ببیند و به آن توجه کند در مسیر توسعه قرار می‌گیرد.

وی توسعه آموزش و پرورش را در گرو تکریم معلمان به بهترین شکل دانست و گفت: یکی از شاخصه‌های قیاس کشور تراز علمی آنها است و در این حوزه معلم این تراز را تعیین و مشخص می‌کند.

این مسئول از آموزش و پرورش به‌عنوان شاهراه توسعه علمی فکری یاد کرد و گفت: اگر در این شاهراه امکانات مناسب قرار نگیرد نمی‌تواند نتیجه‌بخش باشد.

میرشفیعی معلم را به‌عنوان مهم‌ترین عامل جهت رسیدن به هدف در مسیر توسعه دانست و یادآور شد: اگر معلم نباشد به جایی نخواهیم رسید.

وی با تأکید بر این‌که باید نگاه به نظام تعلیم و تربیت تغییر یابد، خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین چالش نظام تعلیم و تربیت ما مدارس با تنوع زیاد است.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به توجه این سازمان به پیش‌دبستانی‌ها تصریح کرد: نرخ پوشش واقعی مدارس ابتدایی مازندران در کشور رتبه یک را کسب کرده است و حدود صددرصد مدارس ابتدایی سطح پوشش قرار دارند.

میرشفیعی افزود: بر اساس آمار مرکز آمار ایران استان مازندران  رتبه یک سطح پوشش پیش دبستانی را داراست.

وی به آماری در زمینه پیشرفت‌های آموزش و پرورش مازندران پر حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: در پروژه مهر رتبه استان در سال ۹۲ رتبه ۱۷ بود اما امروز به رتبه یک رسیده است. هم‌چنین در مسابقات فرهنگی هنری در سال ۹۲ این استان رتبه 19 را داشت که امروز دارای رتبه 34 است.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید