تاریخ : 1400/02/20 19:29
شناسه : 398804

بخشدار کهریزک از تمهیدات لازم برای فعالیت پایگاه‌های دارای مجوز دریافت زکات فطریه بخش کهریزک در عید فطر خبر داد.




به گزارش شاخه سبز از شهرستان ری - امین بابایی در جلسه شورای زکات بخش کهریزک با اشاره به ضرورت ترویج و نهادینه‌شدن فرهنگ زکات در جامعه اظهار کرد: اشاعه این اقدام خداپسندانه نیاز به تبلیغات درست و اطلاع رسانی جامع دارد تا مردم دلیل زکات و نوع مصرف آن را بدانند.

وی با بیان اینکه زکات و احیای این فریضه دینی با هدف ریشه‌کنی فقر و در راستای ایجاد عدالت اجتماعی انجام می شود، افزود: با استناد به آموزه‌های دینی، پرداخت زکات یک تکلیف است و به ‌درستی باید جهت احیای آن در جامعه تلاش شود.

بخشدار کهریزک با بیان اینکه زكات، بيمه كردن مال است تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و بازگو کردن اثرات زکات میان مردم می‌تواند در احیا و نهادینه‌شدن فرهنگ زکات مثمر واقع شود.

بابایی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای جمع آوری زکات فطریه در بخش کهریزک گفت: با تبلیغات صحیح و بهره مندی از متدهای نوین اطلاع رسانی و تبلیغ، باید عموم مردم را به پرداخت این فریضه اسلامی تشویق کرد.

*  تبلیغات زکات باید چهره به چهره انجام شود

حجت الاسلام عبدالعلی استیری امام جمعه بخش کهریزک نیز در این جلسه با بیان اینکه زكات، وسيله تقرب به خداوند است اظهار کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای عبادت است و اگر به هنگام شروع کار قصد قربت کنیم کارهای ما در این ماه ضیافت الهی عبادت محسوب می شود.

وی با تاکید بر اهمیت زکات و اشاعه آن گفت: در اسلام زکات یک نوع مالیات بر درآمد محسوب می‌شود و از اهمیت خاصى برخوردار است تا آنجا که در بسیارى از موارد، از نظر جایگاهی با اقامه نماز برابر است و حتى شرط قبولى نماز شمرده می شود.

امام جمعه بخش کهریزک با بیان اینکه تبلیغات ترویج زکات در صداوسیما بسیار کمرنگ است، تاکید کرد: برای تبلیغ زکات، دهیاران، شوراها و روحانیون باید به صورت چهره به چهره با کشاورزان صحبت کنند و با بیان برکات پرداخت زکات آنها  را به انجام این فریضه دینی تشویق کنند.

حجت الاسلام استیری در پایان خاطرنشان کرد: بحث زکات باید در طول سال پیگیری شود و با برگزاری جلسات و برنامه های مختلف نسبت به تبلیغات مناسب و ترویج آن تلاش کنیم تا مردم با آگاهی از اثرات این فریضه مهم برای پرداخت آن اقدام کنند.




انتهای پیام/

پاسخی بگذارید