تاریخ : 1400/04/15 12:13
شناسه : 398892

رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به عدم ارسال واکسن کرونا از طریق سازمان جهانی بهداشت علی‌رغم واریز وجوه آن، گفت که مسیری دیگری را برای تهیه واکسن در نظر می‌گیرد.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا، سازمان جهانی بهداشت را به کارشکنی در ارسال به موقع واکسن کرونا علی‌رغم دریافت پول آن از قبل متهم کرد.
به نوشته وبگاه شبکه خبری «تله سور» مادورو با انتقاد شدید از کوواکس( نوآوری جهانی با هدف دسترسی به واکسن‌های کووید-۱۹ به رهبری اتحادیه جهانی واکسن و سازمان جهانی بهداشت) گفت که اگر سازمان جهانی بهداشت واکسن‌های از قبل خریداری شده برای مردم ونزوئلا را تحویل ندهد، دولت ونزوئلا درخواست بازپرداخت وجوهی را خواهد داد که هشت هفته پیش واریز شده است.
وی  گفت: «سازمان جهانی بهداشت پول ونزوئلا را مسدود کرده است. اگر آنها نتوانند پول ما را پس دهند، ما در خرید میلیون‌ها واکسن از منابع دیگر سرمایه گذاری خواهیم کرد تا به جلو حرکت کنیم.»
دفتر ریاست جمهوری ونزوئلا  نیز در توییتی نوشت: «سامانه کوواکس در ونزوئلا از کار افتاده است. اگر در چند روز آینده پاسخی دریافت نشود، دولت خواستار بازگرداندن منابع واریز شده به صندوق جهانی بهداشت برای خرید واکسن کرونا خواهد شد.»
مادورو همچنین اطلاع داد که دولت ونزوئلا به تلاش خود برای دستیابی به واکسن کرونا ادامه خواهد داد.
تاکنون ۱۱.۴ درصد از ونزوئلایی‌ها واکسینه شده‌اند و مقامات بهداشتی این کشورانتظار دارند که ۷۰ درصد مردم تا ماه اکتبر در برابر کرونا واکسینه شوند.
رئیس جمهور ونزوئلا از شهروندان خواست که طرح قرنطینه را رعایت کنند. این برنامه شامل یک هفته محدودیت شدید در و یک هفته آرامش نسبی محدودیت‌ها است.
اگرچه سویه کرونای دلتا هنوز به ونزوئلا نرسیده است، اما مادورو نسبت به لزوم تقویت اقدامات پیشگیرانه هشدار داد زیرا کشورش با برزیل، کلمبیا و پرو، سه کشور آمریکای جنوبی که سه سویه کرونا در آن‌ها شیوع دارد، مرز مشترک دارد.

پاسخی بگذارید