تاریخ : 1400/07/10 13:13
شناسه : 399771

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از استرالیا خواست گفته ها و رفتار اشتباه اخیر خود را در روابط با چین تصحیح کند و با اقدامات لازم، شرایط احیاء و بهبود روابط دو کشور را فراهم کند.

به گزارش تارنمای وزارت خارجه چین، خانم «هوا چون یینگ» روز چهارشنبه در بیانیه ای افزود: روابط بین کشورها باید بر مبنای احترام متقابل و رفتار برابر باشد. کشورها باید به منافع اصلی و نگرانی مهم یکدیگر و همچنین حقوق توسعه مشروع  احترام بگذارند.

او گفت: اگر استرالیا صادقانه می خواهد روابط خود با چین را  بهبود بخشد چرا قولی را در ظاهر بیان می کند ولی در پس پرده کاری دیگر انجام می دهد، چین این مساله را قضاوت خواهد کرد.

گزارش حاکی است، «اسکات موریسون»  نخست وزیر استرالیا بتازگی در مصاحبه ای گفته است استرالیا مانعی  برای گفت و گوی مستقیم سیاسی بین استرالیا و چین ندارد، اما چین به این فرصت علاقه نشان نداده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین خاطرنشان کرد: شرایط دشوار کنونی در روابط چین و استرالیا کاملا توسط استرالیا ایجاد شده است و آن چیزی نیست که چین بخواهد شاهدش باشد.

خانم هوا ادامه داد: استرالیا نیز از این موضوع آگاه است. فوری ترین مساله این است که استرالیا باید نسبت به دلایل اساسی که سبب ایجاد مشکلات در روابط دو کشور می شود، دید درست داشته باشد و به طور جدی در نظر بگیرد که آیا چین را  شریک و یا تهدیدی برای خود بداند.

پاسخی بگذارید