تاریخ : 1400/08/18 13:28
شناسه : 400472

برنامه "ما خفی اعظم" ( آنچه پنهان مانده بزرگتر است )که از شبکه الجزیره پخش می‌شود، به افشای جزئیات تازه‌ای از جنایات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی و ربوده شدن دو افسر اسرائیلی در خارج از فلسطین اشغالی پرداخته است.

به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این برنامه در سری جدید خود که روز جمعه ۵ نوامبر ۲۰۲۱ پخش شد، به بررسی مسئله اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی پرداخت و توانست به رغم سانسور رسانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی، به تصاویری ویژه از اسرای فلسطینی دست یابد که گوشه‌ای از رنج و عذاب آنان تحت شکنجه و آزار و اذیت زندانبانان اسرائیلی در زندان‌های این رژیم را برملا می‌سازد.

این برنامه همچنین به بررسی پیامدهای حادثه فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع در نزدیکی بیسان از طریق حفر تونل در سپتامبر گذشته پرداخته است.

برنامه الجزیره به افشای سرکوب اسرای فلسطینی در زندان النقب در سال ۲۰۱۹ پرداخته است. در جریان این برنامه،  نزار شحاده (اسیر سابق فلسطینی در زندان النقب) به تشریح شیوه‌های مختلف شکنجه اسرا در آن زمان پرداخته و می‌گوید که زندانبانان سگ‌ها را به جان اسرا می‌انداختند و تا حدی آن‌ها را شکنجه داده بودند که فکر می‌کردند هر لحظه ممکن است بسیاری از آن‌ها به شهادت برسند.

یکی دیگر از اسرایی که در سال ۲۰۱۹ در زندان النقب تحت شکنجه قرار گرفته، در فایلی صوتی که در برنامه مذکور پخش شد، به بیان شیوه‌های مختلف شکنجه اسرا پرداخته و تاکید کرد که صحنه‌های بسیار سخت و وحشتناکی بوده و او تا به امروز هم به خاطر همان شکنجه‌ها در قسمت‌های مختلف بدنش درد و عذاب می‌کشد.

رژیم صهیونیستی تلاش می‌کرد تا شکنجه اسرا در زندان النقب را مخفی نگه دارد. این رژیم شماری از افرادی که در شکنجه اسرا مشارکت داشتند را هم ارتقای درجه داد اما در ژوئن سال ۲۰۲۱ تصاویر تأمل برانگیز و دلخراشی در روزنامه اسرائیلی هاآرتص منتشر شد و "جوش براینر" روزنامه‌نگار اسرائیلی به سرکوب و شکنجه اسرا از جمله بستن دست و پای آن‌ها، انداختن اسرا روی هم، اهمال پزشکی و محروم کردن آن‌ها از ابتدایی‌ترین حقوق خود اذعان کرد و گفت تصاویر و ویدیوهایی که هاآرتص منتشر کرده، هیچ بازخوردی در بین مسئولان اسرائیلی نداشته است.

برنامه "ما خفی اعظم" اسامی و تصاویر افسران اسرائیلی که در عملیات شکنجه اسرا در زندان النقب در سال ۲۰۱۹ مشارکت داشتند، را هم منتشر کرده است.

هم اکنون نزدیک به ۴۵۰۰ اسیر فسلطینی در نزدیک به ۱۹ زندان رژیم صهیونیستی در بند اسارت هستند که ۵۴۴ نفر از آن‌ها به حبس ابد محکوم شده‌اند.

در فایلی صوتی که در این برنامه پخش شد، یکی از اسرای فلسطینی از مقاومت می‌خواهد با امضای یک قراداد مبادله اسرای ارزشمند، آن‌ها را نجات داده و جلوی ادامه جنایات دشمن صهیونیستی علیه اسرا را بگیرد و شادی را به خانه‌های اسرا و همه ملت فلسطین بیاورد. او بیان کرد که اسرا با انواع و اقسام شیوه‌های شکنجه در زندان‌های دشمن مواجه هستند اما با این حال با عزم و اراده پولادین خود مقاومت و ایستادگی می‌کنند.

ربودن دو افسر امنیتی اسرائیلی

در بخش دیگری از برنامه "ما خفی اعظم" به بررسی موضوع ربوده شدن دو افسر اسرائیلی پرداخته شده است.

این برنامه فاش کرده که یک جنبش که خود را جنبش "آزادی" نام نهاده، دو افسر اسرائیلی را حین انجام یک ماموریت سری امنیتی در خارج از فلسطین ربوده است.
دو افسر صهیونیستی که در خارج از فلسطین ربوده شده اند

این جنبش در ویدیویی اسناد و مدارک و تصویری از یکی از این دو افسر قبل از ربوده شدن منتشر کرده اما به مکان نگهداری این دو افسر اشاره‌ای نشده است.

این دو افسر اسرائیلی در این فایل ویدیویی اعلام می‌کنند که دیوید بیری و دیوید بن روی نام دارند. آن‌ها از "اسرائیل" می‌خواهند برای آزادی‌شان تلاش کند.

جنبش "آزادی" ارائه هرگونه اطلاعات در مورد سرنوشت این دو افسر اسرائیلی را به آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی مشروط ساخته است.

رژیم صهیونیستی در این باره سکوت کرده و تاکنون هیچگونه اظهار نظر رسمی از سوی مسئولان این رژیم در این زمینه صورت نگرفته است.

پاسخی بگذارید