تاریخ : 1400/09/17 13:11
شناسه : 400626

فرانسه که یکی از بزرگترین و مهم ترین مراکز جهانگردی نه تنها در اروپا بلکه در جهان به شمار می رود، به علت ادامه همه گیری کووید-۱۹ و درپی آن هراس از شیوع سویه اومیکرون اکنون آمریکا این کشور را در فهرست خطرناک ترین کشورهای کرونایی جهان برای گردشگران قرار داده است.

شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر افزود: «مرکز پیشگیری و درمان بیماری» آمریکا (CDC) فرانسه را  در سطح ۴ هشدار خود قرار داد، سطحی که بالاترین خطر ابتلا به کووید-۱۹ در چنین مکانی وجود دارد.

تارنمای خبری سی ان ان در ادامه نوشت: فرانسه درحالی از سوی این مرکز درمانی آمریکایی روز دوشنبه (روز گذشته) در سطح هشدار ۴ قرارگرفت و به جهانگردان برای سفر به این کشور اعلان هشدار داد که بنابر آمار «سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل» (UNWTO)  در سال ۲۰۱۹ میلادی و تا پیش از شیوع ویروس کرونا، این کشور  در صدر فهرست مقصد گردشگران جهان قرار داشت.

بنابراین گزارش از جمله دیگر کشورهایی که در سطح هشدار ۴ این مرکز بهداشت و درمانی آمریکایی قرار گرفتند، عبارتند از، قبرس، اردن، لیختن اشتاین، پرتغال و تانزانیا.

هشدار سطح ۴ از سوی این نهاد به آن دسته از کشورها و مکان هایی اطلاق می شود که طی ۲۸ روز از جامعه آماری ۱۰۰هزار نفری ۵۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده باشند.

سی ان ان افزود: هشدار سطح ۴ مرکز پیشگیری و درمان آمریکا می گوید که افراد نباید به چنین مکان و کشوری وارد شده و یا سفر کنند و در صورت لزوم باید پیش از اقدام به سفر بطور کامل در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده باشند.

تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی نوشت: تا پیش از این تمامی مقصد کشورهای اروپایی از جمله اردن واقع در خاورمیانه  در هشدار سطح ۳ مرکز پیشگیری و درمان بیماری آمریکا قرار داشتند.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: فرانسه از موج اخیر شیوع کووید-۱۹ به شدت لطمه دید و ناگزیر به شدت بخشیدن بر محدودیت های اجتماعی شد، آلمان نیز در همسایگی فرانسه مجبور به کنترل سخت گیرانه واکسیانسیون کرونا و محدودیت های اجتماعی شده است.

تارنمای سی ان ان نوشت: درمجموع ۸۰ کشور جهان تا ششم دسامبر (۱۵ آذرماه) در فهرست سطح ۴ این مرکز پیشگیری و درمانی آمریکا قرار گرفتند.

این شبکه خبری آمریکایی افزود: کشورهای همچون ترکیه، مالزی، سنگاپور و باربادوس نیز در سطح ۳ مرکز پیشگیری و درمان بیماری آمریکا قرار گرفته اند.  سطح هشدار ۳ بنابر تعریف این مرکز بهداشت و درمان آمریکایی به  ان دسته ازمکان ها و کشورهایی گفته می شد که در دوره زمانی ۲۸ روزه و از میان ۱۰۰هزار نفر، بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده باشند.

سی ان ان افزود: بحرین واقع در خاورمیانه  در فهرست مرکز پیشگیری و درمان بیماری آمریکا در سطح هشدار۲ ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارد.

هشدارسطح ۲ مرکز پیشگیری و درمان آمریکا، سطحی است که طی ۲۸ روز از جامعه آماری ۱۰۰ هزار نفری بین ۵۰ تا ۹۹ نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده باشند.

بنابر اعلام تارنمای  «وردمترز دات اینفو» (worldometers.info) شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز ۲۶۶میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عبور کرد که از این تعداد بیش از پنج میلیون و ۲۷۰هزار نفر جان باخته اند.

فرانسه با بیش از هفت میلیون و ۹۰۰ هزار فرد مبتلا به کرونا و ۱۱۹ هزار جان باخته بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا در میان  کشورهای اتحادیه اروپا را دارد.

پاسخی بگذارید