تاریخ : 1400/09/24 13:56
شناسه : 400641

دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با تاکید به اینکه مسکو قصد ندارد به اوکراین حمله کند، به استقرار نیروهای مسلح آمریکا در یونان اعتراض کرد.

پسکوف در گفت و گو با شبکه تلویزیونی آ.ان.ت ۱ یونان گفت که نقل و انتقالات نیروهای مسلح روسیه در داخل خاک این کشور صورت می گیرد و روسیه کاملا چنین حقی را دارد.

وی در همین حال یادآوری کرد که شمار زیادی از نیروهای مسلح آمریکا در نزدیکی مرزهای روسیه قرار دارند و حضور نظامی آمریکا در مجاورت مرزهای این کشور در حال افزایش است.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه از استفاده نیروهای اوکراینی از پهپادهای ساخت ترکیه انتقاد کرد.

 پسکوف همچنین از تمرکز نیروهای آمریکایی در خاک یونان و انتقال تسلیحات آمریکایی با استفاده از بندر الکساندروپولیس این کشور به اروپای شرقی ابراز نگرانی کرد.

 وی گفت که دولت اوکراین برای انتخاب گزینه نظامی و حل و فصل مناقشه دونباس با بکارگیری زور تحریک می شود و در صورت تحقق چنین سناریویی، این مساله برای اروپا یک فاجعه خواهد بود.

 پسکوف در پاسخ به سوالی در مورد امکان مشارکت روسیه و آمریکا و دوری از دشمنی و خصومت جویی اظهار داشت که باتوجه به وضعیت کنونی، تصور چنین روابطی بین مسکو و واشنگتن دشوار است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که یونان و ترکیه همه مسائل خود را بطور مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

در هفته های اخیر برخی رسانه های آمریکایی به نقل از مقام های اطلاعاتی آمریکا و اوکراین ادعا کردند که روسیه قصد دارد اواسط زمستان سال جاری به اوکراین حمله کند.

منابع آگاه نیز اعلام کردند که دولت آمریکا در حال بررسی اعزام مشاوران و ارسال تجهیزات نظامی جدید از جمله تسلیحات به اوکراین است.  

آمریکا که همواره به دنبال راه‌هایی برای تحت فشار قراردادن روسیه به عنوان ابرقدرت رقیب خود در شرق بوده، اکنون با طرح این ادعا که حضور نیروهای روس در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود، به دنبال بهانه‌ای تازه برای ایجاد تنش در این منطقه و افزایش فشار بر روسیه است.

روسیه بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین اقدامات عادی نظامی است اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند شرایط مرزی روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

پاسخی بگذارید