تاریخ : 1400/10/4 10:21
شناسه : 400686

تنی چند از نگارگران و خطاطان قمی آثار خود را در موزه های تجسمی شهر دمشق سوریه به نمایش گذاشتند.

مدیر گروه هنری نیهور از استان قم در مصاحبه برخط گفت: این گروه به دعوت دکتر عصمتی رایرن  فرهنگی ایران در سوریه طی ۱۰ روز گذشته آثار خود را در معرض دید علاقمندان سوری قرار دادند.
مصطفی مداح نظری بیان کرد: این آثار  در رشته های نگارگری، تذهیب، تشعییر، گل و مرغ و خطاطی ارائه شد‌ . وی افزود: لیلی عظیمی فهیم، زهره خالقی، زهرا شاقلانی و عبدالله عبدالله زاده از هنرمندانی استان قم هستند که در این نمایشگاه آثار خود را به نمایش گذاشتند.
وی برگزاری ورکشاپ و کارگاه های آموزشی را از دیگر برنامه های این هنرمندان ذکر کرد تا علاقه مندان به هنر ایرانی در کشور سوریه بتوانند با سبک و چگونگی خلق آثار آشنا شوند.
وی خاطر نشان کرد: این رویداد هنری و فرهنگی بار دیگر پس از وقفه ای ۱۰ ساله از سر گرفته شده تا رابطه دو کشور در عرصه های فرهنگی و هنری نیز استحکام بیشتری پیدا کند.
وی ادامه داد: بازید وزیر فرهنگ سوریه از این نمایشگاه  گویای علاقه مندی دو کشور در برقراری گفتمان های فرهنگی و هنری مشترک بیشتری است که زمینه برای حضور هنرمندان ایرانی در کشور دوست فراهم شده است.
وی در ادامه از برگزاری ورکشاپ دیگری در مراسم یلدا در دانشگاه دمشق خبر داد و گفت: این حضور هنرمندانه تا دوم دیماه ادامه خواهد داشت.

پاسخی بگذارید