تاریخ : 1400/10/19 11:58
شناسه : 400709

مقامات و رسانه های رژیم صهونیستی بعداز لفاظی های توخالی علیه ایران باهدف تخریب روند روبه جلو مذاکرات وین،حالا بعد از مشاهده گوشه ای دیگر از توانمندی دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، به ادبیاتی متفاوت روی آورده و مطالبی عنوان می کنندکه حکایت از وحشت بیش ازپیش تل آویو دارد.

 رژیم صهیونیستی که به ویژه در هفته ها و روزهای اخیر با مشاهده روند رو به پیشرفت مذاکرات وین و بی توجهی واشنگتن و غرب به دست و پا زدن های این رژیم برای پرهیز از توافق با ایران، در شرایط استیصال قرار گرفته، حالا با مشاهده گوشه ای دیگر از اقتدار دفاعی-بازدارندگی ایران در کنار رایزنی های دیپلماتیک موثر و رو به جلو تیم مذاکره کننده تهران در وین،  بیش از هر زمان دیگر وحشت وجودشان را فرا گرفته است.

نشریه اسرائیلی جروزالم پست به تازگی در بخشی از مطلبی تحلیلی با عنوان "چرا تهدید ایران برای حمله به دیمونا مهم است؟"، ضمن طرح برخی ادعاهای واهی علیه جمهوری اسلامی ایران، با انتشار فیلم هایی از رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ و صحنه ای از این رزمایش که اصابت دقیق چند موشک نقطه زن ایران به یک هدف فرضی به شکل ظاهری سایت هسته ای دیمونا را نشان می دهد، اذعان کرد: این تصاویر حاکی از  رسیدن ایران به سطح تازه ای از توانمندی های نظامی است.

این نشریه صهیونیستی در ادامه ادعا کرد:  ایران در این رزمایش با ۱۶ فروند موشک بالستیک و پنج فروند پهپاد انتحاری،  حمله (ترکیبی) موشکی و پهپادی شبیه سازی شده به مرکز هسته ای دیمونا را بطور موفقیت آمیزی  انجام داده است.

جروزالم پست نوشت: این مساله توسعه برنامه پهپادی و فناوری جدید ایران را نشان می دهد.... این فیلم که با کیفیت بالایی انتشار یافت، قدرت دقت و صحت نقطه زنی  موشک ها و پهپادهای ایران را نشان می دهد؛ موشک ها و پهپادهایی که ماکتی از تاسیاست مختف سایت دیمونا را با دقت هدف قرار دادند.

این رسانه اسرائیلی مدعی شد: درحالی که روند مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ درباره یک توافق احتمالی در وین در جریان است، انتشار این ویدئو بیانگر آن است که ایران بدون واهمه از پیامدهای  چنین تهدیدهایی، گزینه نظامی را در کنار مذاکرات برای خود محفوظ نگاه می دارد.

در همین حال، آویو کوخاوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی که طی ماههای اخیر همراه با سایر مقامات این رژیم از وجود برنامه هایی برای توقف برنامه هسته ای ایران از راههای نظامی سخن رانده بود، روز گذشته و بعد از مشاهده اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران، در چرخشی آشکار اعلام کرد که تل آویو به دنبال راه اندازی جنگ در منطقه نیست .

آویو کوخاوی در سخنانی ادعا کرد که «ما به دنبال جنگ نیستیم.»

او این ادعای همیشگی تل‌آویو را هم مطرح کرده که توافق با ایران بد خواهد بود و به ایران اجازه می‌دهد به توانایی‌های هسته‌ای دست یابد.

 این مواضع جدید صهیونیست ها مدت کوتاهی بعد از برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ سپاه بیان می شود؛ رزمایشی که با دسترسی به تمام اهداف پیش‌بینی شده طی ۵ روز برگزار شد و موشک باران شدن یک هدف فرضی به شکل ماکتی شبیه به یکی از حساس ترین تاسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک های نقطه زن، تنها گوشه ای این تواتمندهایی دفاعی و نظامی بود که در این رزمایش به رخ کشیده شد.

 جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده است که خواستار صلح، امنیت و آرامش در سراسر منطقه است و در طول تاریخ هرگز شروع کننده جنگی نبوده و نخواهد بود و درعین حال، در برابر هرگونه تجاوز سکوت نکرده و با افزایش توان دفاعی، نظامی و بازدارندگی خود، همواره آماده پاسخگویی به هرگونه تعرض به کشور است.

در همین پیوند، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خصوص رزمایش اخیر اظهار داشت: این رزمایش از قبل طراحی شده بود اما تهدیدهای فراوان و توخالی مسئولان رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر باعث شد تا این رزمایش در این زمان مقرر صورت بگیرد و جزو موفق ترین رزمایش‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران تاکنون بود.

 وی با اشاره شلیک ۱۶ موشک همزمان و اصابت دقیق آنها به اهداف مشخص شده به عنوان یکی از بخش های این رزمایش تاکید کرد: این بخشی از قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران است. یعنی ۱۶ موشکی که به طور همزمان به هدف اصابت کرد، بخش کوچکی از صدها موشکی است که می‌تواند به طور همزمان به هر هدفی از هر نقطه ای که قصد مخاصمه و تهاجم علیه ایران را داشته باشد، اصابت و انهدام کاملی را ایجاد بکند.

پاسخی بگذارید