تاریخ : 1400/10/25 13:27
شناسه : 400757

نادر طالب‌زاده تهیه کننده، کارگردان و سینماگر کشور در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری شد.

محمدرضا شهبازی مجری مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره فیلم «عمار»، این خبر را شامگاه ۱۸ دی ماه در خلال این مراسم بیان کرد.

نادر طالب‌زاده (متولد ۱۳۳۲ در تهران) مستندساز، تهیه‌کننده و مجری تلویزیون و کارگردان است. وی همچنین دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیات اندیشه‌ورز این شبکه است.

طالب‌زاده فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به تدریس در مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی و مدیریت مرکز تحقیقات و مطالعات سینمایی در معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد.

طالب‌زاده هشتم آذرماه ۱۴۰۰ هم  به دلیل عوارض ناشی از عارضه قلبی و لختگی خون در بیمارستان بستری شده بود. او همان زمان توضیح داده بود که «۶ ماه قبل دچار ایست قلبی شدم اما از هفته گذشته در پی افزایش سطح کراتین خون، تشکیل لخته خون در پاهایم و ناتوانی در راه رفتن در بخش مراقبت های ویژه بستری و  بعد از گذشت ۴ روز و پس از انجام چندین آزمایش به بخش منتقل شدم.»

محمدمهدی اساعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک ماه پیش (۱۸ آذر ) با حضور در منزل نادر طالب‌زاده از وی عیادت کرد و وی در جریان روند درمانی این مستندساز و مجری تلویزیون کشور قرار گرفت.

پاسخی بگذارید