گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1400/10/25 13:54
شناسه : 400764

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: اعتبارات بازسازی مناطق سیل‌زده از سوی سازمان برنامه و بودجه با مدیریت معاون اول رئیس جمهور در اختیار استان ها قرار می‌گیرد.

«سید محمد حسینی» طی سخنانی در مراسم خلیفه گری ارامنه ضمن تبریک سال جدید میلادی گفت:۲۵ بار در قران نام حضرت عیسی ذکر شده است.۱۱ بار هم عنوان مسیح آمده است، البته آیات فراوان است. ما حضرت عیسی را به عنوان پیامبر اولوالعزم می شناسیم، در قرآن برخی پیامبران بر دیگران برتری دارند و نام حضرت عیسی هم جزو این پیامبران آمده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: شاید برخی از مسیحیان خبر نداشته باشند که در قرآن چگونه از حضرت عیسی و حضرت مریم تجلیل شده و به زیبایی سخن گفته شده است، در روایات هم همین گونه است و اهل بیت(ع) آموزه های حضرت عیسی در مسائل مختلف را توضیح داده اند.

حسینی گفت: ما معتقدیم ادیان الهی همه یک منشا دارند، در بحث خداپرستی، اعتقاد به انبیا، اخلاق و معنویت همه یکی هستند، دین انسان ها را به نزاع و درگیری و جنگ دعوت نمی کند، این بی دینی و بی ایمانی است که به حقوق دیگران تعدی می کند. دین می خواهد رابطه انسان با خالقش وهمنوع خود را درست کند و به جای نزاع و درگیری مهر و محبت باشد و دستوری هم که به حاکمان داده می شود همین است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم این آموزه ها و تعالیم فردی اجتماعی خودمان تحقق ببخشیم. بنده از طرف خودم و هم از طرف رئیس جمهور سال نو میلادی را تبریک عرض می کنم.

حسینی با اشاره به جلسه هیات دولت تاکید کرد: در جلسه هیات دولت تصمیم های خوبی برای کمک به سیل زدگان ۴ استانی که اخیرا گرفتار سیل شدند در نظر گرفته شد و رئیس جمهور هم دستور داد که از همین فردا مبالغ و هزینه‌های مصوب (بازسازی مناطق سیل‌زده) اختصاص یابد و سازمان برنامه و بودجه با مدیریت معاون اول رئیس جمهور آن را در اختیار استان ها قرار دهد.

 حسینی  ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت:  از سال ۶۰ با ایشان آشنا شدیم و در زمان جنگ مربی آموزشی ما سردار سلیمانی بود و در همان زمان جدیت، نظم، سخت کوشی و اخلاص او هویدا بود.

حسینی گفت: سردار سلیمانی ۵ بار مجروح شد اما هنوز کاملا خوب نشده به جبهه باز می گشت و برای دفاع از خاک کشور و مردم تا پایان در جنگ تحمیلی حضور داشت.

وی تاکید کرد: بعد از جنگ هم سردار سلیمانی برای کمک به مظلومان همیشه در خط مقدم نبرد با مستکبران بود و بارها میسیحیان را از دست داعش نجات داد.

حسینی افزود: گاهی دشمنان ادعاهایی راجع به وضعیت سایر ادیان توحیدی مطرح می کنند، درحالی که پیروان این ادیان طی قرن ها در کنار مسلمانان با صلح و دوستی زندگی کرده اند و در برقراری مناسک دینی خود مشکلی ندارند.

پاسخی بگذارید