تاریخ : 1400/10/25 13:25
شناسه : 400770

تارنمای شبکه خبری سی ان ان امروز خبر داد که دولت آمریکا به‌صورت محرمانه با یک کمک نظامی ۲۰۰ میلیون دلاری به اوکراین موافقت کرده است.

سی ان ان به نقل از چهار منبع آگاه نوشت که بخش عمده این بسته امنیتی شامل تجهیزات نظامی از قبیل سلاح‌های سبک، مهمات، بیسیم و تجهیزات پزشکی است.

این شبکه تلویزیونی نزدیک به دموکرات‌ها به نقل از دو منبع آگاه در کنگره نوشت که دولت بایدن در پی آن بود که این کمک امنیتی تا پیش از برگزاری مذاکرات دیپلمات‌های آمریکایی و روس در ژنو پنهان بماند.

یک منبع آگاه دیگر گفت که این کمک ۲۰۰ میلیون دلاری کفاف دفاع در برابر هر گونه حمله احتمالی روسیه را نداده و کی یف نیز روشن ساخته که به کمک‌های امنیتی‌ای فراتر از تسلیحات دفاعی‌ که آمریکا در اختیار آن قرار می‌دهد، نیاز دارد.

دیروز (۲۰ دی) مذاکرات مقامات روسیه و آمریکا با محوریت مسئله تضمین‌های امنیتی پیشنهاد شده از سوی مسکو در ژنو آغاز شد.

وزارت امور خارجه روسیه ماه گذشته، فهرستی از خواسته‌های خود برای آمریکا و ناتو را پیش از مذاکرات ارائه کرد. روسیه از آمریکا و ناتو خواسته است که اوکراین را به عضویت ناتو درنیاورند و سطح نیروهای نظامی در شرق اروپا را کاهش دهند.

مسکو همچنین از آمریکا خواسته است که هیچ پایگاه نظامی در کشورهایی که اعضای سابق اتحاد جماهیر شوروی بوده و بخشی از ناتو نیستند، احداث نکند.  

آمریکا با هیچ کدام از این درخواست‌ها موافقت نکرده است. با این وجود، مقامات آمریکایی می‌گویند که دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا مایل است در مورد برخی از نگرانی‌های مطرح شده از سوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌وگو کند.

پاسخی بگذارید