امروز انجام شد؛
تاریخ : 1400/10/25 13:29
شناسه : 400771

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به سوریه گفت: ارتقای روابط اقتصادی و تجاری بین دمشق و تهران در دستور کار است و گفت‌وگوها در حوزه‌های متعدد از جمله صنعتی، ساختمان و تاسیسات زیرساختی خواهد بود.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» امروز (چهارشنبه) در راس هیاتی بلندپایه اقتصادی و سیاسی و برای سفری سه روزه وارد دمشق پایتخت سوریه شد.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این سفر با «بشار اسد» رییس‌جمهوری و شماری از مقامات ارشد این کشور دیدار می‌کند تا با آنان در خصوص ترسیم نقشه راه ارتقای همکاری‌های اقتصادی تهران و دمشق رایزنی کند.

«سامر الخلیل» وزیر اقتصاد سوریه و «مهدی سبحانی» سفیر کشورمان در فرودگاه دمشق از وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه استقبال کردند.

در این سفر سه روزه علاوه بر دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با رییس‌جمهوری سوریه، هیات ارشد سیاسی اقتصادی کشورمان با شماری از مقام‌های ارشد این کشور از جمله «حسین عرنوس» نخست‌وزیر، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه، «عصام هزیم» رئیس بانک مرکزی و همچنین وزیران اقتصاد، حمل ونقل، کار و مسکن دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

عضو کابینه دولت سیزدهم در بدو ورود به خاک سوریه، اعلام‌کرد: گروهی از مقام‌های سیاسی و اقتصادی کشورمان او را در این سفر همراهی می‌کنند و این نشان دهنده اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای همکاری‌های اقتصاد و تجاری با سوریه است.

وی گفت: پایان جنگ در سوریه سرآغازی برای دوره جدید روابط اقتصادی دو کشور است، به‌ویژه اینکه ایران و سوریه در طول سال‌های جنگ تروریسم بین‌الملل در کنار یکدیگر بوده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تاکید کرد:‌ گفت‌وگوها در حوزه‌های متعدد از جمله صنعتی، ساختمان و تاسیسات زیرساختی خواهد بود.

«سامر الخلیل» وزیر اقتصاد سوریه نیز که در فرودگاه دمشق از وزیر راه و شهرسازی استقبال کرد با اشاره به پیوندهای ناگسستنی دو ملت و جانفشانی جوانان غیور ایرانی در خاک کشورش، گفت: ما در سوریه خواهان همکاری گسترده‌ای با ایران هستیم.

وی ابراز امیدواری کرد دیدارهای آقای قاسمی و هیات همراه با مقام‌های سوری منجر به توافقاتی برای رسیدن به شراکت‌های اقتصادی و تجاری میان دو طرف شود.

پاسخی بگذارید