دستور رئیسی برای تشکیل کارگروه تدوین قانون جدید پرداخت حقوق
گروه: سیاسی / دولت
تاریخ : 1400/10/25 13:32
شناسه : 400772

رییس‌جمهور با بیان اینکه نظام پرداخت حقوق باید فوری و بر مبنای عدالت اصلاح شود، تأکید کرد: لازم است کارگروهی تشکیل شود تا در یک بازه زمانی کوتاه، قانون جدید، واحد و عادلانه‌ای برای پرداخت حقوق تدوین کند.


آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز هیأت دولت با اشاره به تحسین رهبر معظم انقلاب از خصیصه و شعار مردمی بودن دولت سیزدهم در دیدار ۱۹ دی مردم قم، گفت: همه کارگزاران دولت باید سعی کنند این خصیصه را ادامه داده و به وجه احسن تکمیل کرده و تعالی بخشند.

رییس دولت سیزدهم از اعضای دولت خواست که علاوه بر جلساتی که با مدیران و کارکنان زیرمجموعه خود برگزار می‌کنند، با ارباب رجوع و مراجعه‌کنندگان هم ارتباط و دیدار داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی از همه کارگزاران دولت خواست تا مردم را به عنوان ناظرانی امین بشناسند و اظهار داشت: اگر گزارشی از سوی مردم به شما رسید، حتماً به‌طور دقیق بررسی کنید و اگر صحیح بود، به آن رسیدگی کنید.

رییس‌جمهور همچنین از اعضا و کارگزاران دولت خواست تا با نخبگان و صاحب‌نظران مرتبط با حوزه کاری خود، حتی کسانی که با سلیقه دولت مخالفت دارند، در ارتباط مستمر باشند و تصریح کرد: نباید هیچ‌کدام از دستگاه‌های دولتی از ارتباط با جامعه نخبگانی مرتبط با حوزه مدیریت خود غفلت کنند و باید به شکل مستمر با صاحب‌نظران عرصه کاری خود جلسات گفتگو و مشورت داشته باشند.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تدوین و اجرای نظام عادلانه پرداخت حقوق تأکید کرد و گفت: به عنوان دولت سیزدهم با توجه به شعارها و رویکردهای این دولت باید نظام پرداخت حقوق را عادلانه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: آنچه امروز اجرا می‌شود، غلبه چانه‌زنی در نظام پرداخت حقوق است که باید در چارچوب یک نظام پرداخت هماهنگ و عادلانه اصلاح شود.

رییس دولت مردمی بر همین اساس تأکید کرد: لازم است کارگروهی تشکیل شود تا در یک بازه زمانی کوتاه قانون جدید، واحد و عادلانه‌ای برای پرداخت حقوق تدوین کند و این قانون پس از تصویب در مجلس تمام قوانین و مقررات متعدد فعلی در پرداخت حقوق و مزایا در دستگاه‌های مختلف را ملغی اعلام کند.

رییس‌جمهور خطاب به مسئولان ذیربط با تأکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه ندهید قیمت کالایی افزایش پیدا کند، اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف هر امکاناتی اعم از نیرو و اختیارات که نیاز دارند اعلام کنند و در مقابل مکلف هستند که به‌طور قاطع مانع هرگونه افزایش قیمت شوند.

آیت‌الله رئیسی متذکر شد: متأسفانه جریان‌هایی به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در مردم هستند و دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید تلاش کنند با گزارش و ارائه اخبار آنچه انجام شده و نه آنچه قرار است انجام شود، مردم را نسبت به آینده کشور امیدوارتر کنند.

پاسخی بگذارید